| Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
| 公開日 |
2015-03-26 |
| タイトル |
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タイトル |
宇宙往還機の機体主構造重量推算法の研究 |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
機体構造重量 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
重量推算法 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
パラメトリックスタディー |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
重量解析プログラム |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
HOPE-X |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
宇宙往還技術試験機 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
荷重分布 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
内部荷重 |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
有限要素法 |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
structual weight |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
weight estimation method |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
parametric study |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
weight analysis program |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
HOPE X |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
H 2 Orbiting Plane Experiment |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
load distribution |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
internal load |
| キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
finite element method |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
| その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Structural weight estimation method for winged vehicles |
| 著者 |
菅野, 義就
岩崎, 和夫
Kanno, Yoshitsugu
Iwasaki, Kazuo
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| 著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 新型航空機研究グループ |
| 著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 機体部 |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Advanced Aircraft Research Group |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory Airframe Division |
| 出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
| 出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
| 書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory
巻 1351,
p. 1-43,
発行日 1998-08
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| 抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
宇宙往還機などのシステム検討時のパラメトリックスタディに有効な高精度の機体主構造重量推算法を研究し、それに基づいた解析プログラムを既知のFEM(有限要素法)重量解析結果に適用し結果を比較した。本解析プログラムの重量推算結果とFEM解析結果との誤差は15%程度であり、本重量推算手法の有効性を検証した。本重量推算法では、荷重条件、機体形状、主構造部材配置、使用材料などを入力データとして、機体各部位の部材寸度を強度計算で求めて重量を積算する解析的な推算手法を用いた。本解析プログラムにより、ある設計条件での機体構造重量を迅速に求めるだけでなく、重量を最小にするような設計条件を見いだすことも容易なため、システム検討などのパラメトリックスタディに有効である。 |
| 抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This research aims at developing a structural weight estimation computer program which is useful for parametric studies, etc. The weight estimation method uses the process of piling up structural elements' (skin, stringer, etc) weights which are determined by strength analysis. The input parameters are vehicle geometry, structure arrangements, load conditions and material data. This weight estimation method is compared to an FEM (Finite Element Method) weight analysis with the same condition. The estimated weight difference between this method and FEM weight analysis is about 15 percent. This weight estimation computer program can calculate the structural weight's change against the input parameter's change quickly. Therefore, this program is useful not only for one point weight estimation but also for parametric studies. |
| ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
| 資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001571000 |
| レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1351 |