@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00040311, author = {苅田, 丈士 and 斎藤, 俊仁 and 工藤, 賢司 and 小室, 智幸 and 小野, 文衛 and Kanda, Takeshi and Saito, Toshihito and Kudo, Kenji and Komuro, Tomoyuki and Ono, Fumiei}, month = {Jul}, note = {ラムジェット推進研究部においてラムジェットエンジン試験設備の飛行マッハ数6条件下で、スクラムジェットサブスケールエンジンの試験を行った。天板に短ストラットを取り付けることにより、良好な燃焼状態および高い燃焼効率が達成され、燃焼により発生した推力は流入気流による抗力に匹敵した。良好な燃焼が達成された後は、着火・保炎用のプラズマジェットを切った後も燃焼が持続した。燃料流量が少ない場合には別の燃焼モードが現れ、燃料は僅かに燃焼したに過ぎなかった。ステップからの燃料の平行噴射は良好な燃焼状態を阻害した。, Testing of a subscale scramjet research engine model was carried out in the Mach 6 Ramjet engine Test Facility of the National Aerospace Laboratory, Kakuda Research Center. With attachment of a short strut on the top wall, intensive combustion with high combustion efficiency was attained, and the engine produced thrust canceled the drag. The flame was held in the low velocity region around the step, even after the igniters had been turned off. When the fuel flow rate was small, there was a different combustion mode with weak combustion and little thrust. Tangential injection of fuel inhibited intensive combustion., 資料番号: AA0001671000, レポート番号: NAL TR-1364}, title = {飛行マッハ数6条件におけるスクラムジェットエンジンモデルの試験}, year = {1998} }