@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00041135, author = {安藤, 泰勝 and 峯岸, 正勝 and 松下, 洸 and 齊藤, 健一 and 外立, 政隆 and 藤井, 謙司 and 中村, 勝 and 照井, 祐之 and 鎌田, 幸男 and Ando, Yasukatsu and Minegishi, Masakatsu and Matsushita, Hiroshi and Saito, Kenichi and Hashidate, Masataka and Fujii, Kenji and Nakamura, Masaru and Terui, Yushi and Kamata, Yukio}, month = {Dec}, note = {航空技術研究所では突風荷重軽減技術の飛行実証の研究を行うための準備を進めている。実験用航空機ドルニエ228-200型機の構造特性を取得するために、地上走行と飛行振動試験が1993年12月7日と9日に実施された。本報告では地上走行、飛行試験およびその結果について述べる。, NAL (National Aerospace Laboratory) is preparing to conduct flight tests for gust load alleviation technology. To obtain the structural characteristics of the experimental airplane Dornier 228-200, towing and flight vibration tests were carried out on December 7 and 9, 1993. In this paper, the towing, flight tests and their results are described., 資料番号: AA0004156000, レポート番号: NAL TM-672}, title = {実験用航空機ドルニエDo228-200型機の地上走行および飛行振動試験}, year = {1994} }