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アイテム
低騒音STOL実験機「飛鳥」の径路角制御と風陸操縦性
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/41168
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/41168afafac3c-99e1-464d-aef2-e9c7f778a8dd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 低騒音STOL実験機「飛鳥」の径路角制御と風陸操縦性 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 飛行経路制御 | |||||||||
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主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 飛行速度制御 | |||||||||
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主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 経路角応答特性試験法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 進入着陸 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 着陸操縦性 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 動力利用高揚力機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | STOL実験機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 短距離離着陸実験機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 上面吹き出し実験機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | USB実験機 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | バックサイド運用 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CTOL操縦法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | STOL操縦法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自動飛行制御システム | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SCAS | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | flight path control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | airspeed control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | flight path response test procedure | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | approach and landing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | landing maneuverability | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | powered lift aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | STOL experimental aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | USB experimental aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Short Take Off and Landing experimental aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | upper surface blowing experimental aircraft | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | backside operation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CTOL mode control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | STOL mode control | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | automatic flight control system | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SCAS | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||
その他のタイトル | Flight path control for the approach and landing of the quiet STOL experimental aircraft ASKA | |||||||||
著者 |
飛行試験室
× 飛行試験室
× Flight Test Team
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著者所属 | ||||||||||
航空宇宙技術研究所 STOLプロジェクト推進本部 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
National Aerospace Laboratory STOL Research Aircraft Group | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory 巻 1183, p. 1-49, 発行日 1992-11 |
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 「飛鳥」はUSB(上面吹き出し)方式のパワード・リフト機であり、進入着陸は深いバックサイド領域で行われるため、エンジン推力の増減によって揚力を変化させて径路角を制御する。エンジン推力の動特性の遅れのために径路角応答が鈍くなり着陸操縦性が劣化するため、自動飛行制御系に径路制御モードを組み込み、径路角応答特性の改善を図り、着陸操縦性を向上させている。径路角応答特性を調べるための各種ステップ応答試験を実施するとともに、進入着陸時の操縦性評価のためロー・アプローチを含めた着陸試験が行われた。本報告書では、「飛鳥」の機体固有の径路角応答特性、径路制御モードの原理、構成および設計法について報告する。 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The Upper Surface Blowing STOL experimental aircraft, ASKA, operates well on the backside of the power required curve, so flight path control is accomplished with the throttle lever (thrust) during landing approaches. To compensate for the sluggish flight path response caused by engine lag, the Flight Path Control (FPC) law puts in Stability and Control Augmentation System (SCAS). Flight tests were conducted to evaluate flight path and airspeed response characteristics. This paper describes ASKA's flight path and airspeed response characteristics, as well as the principle involved in the design and construction of the FPC system. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: AA0004198000 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1183 |