@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00041193, author = {中道, 二郎 and 江尻, 宏 and 菊池, 孝男 and 峯岸, 正勝 and 外崎, 得雄 and 熊倉, 郁夫 and 野口, 義男 and 磯貝, 紘二 and Nakamichi, Jiro and Ejiri, Hiroshi and Kikuchi, Takao and Minegishi, Masakatsu and Sotozaki, Tokuo and Kumakura, Ikuo and Noguchi, Yoshio and Isogai, Koji}, month = {Jul}, note = {空力弾性テイラリングで最適化された前進翼の遷音速領域でのフラッタ限界値を、迎角0度の場合と2度の場合の一部について実験的に確認したので報告する。迎角2度の場合(設計点)ではテイラリングされた最適化前進翼は、極めて接近した動圧で2つのモードのフラッタとダイバージェンスがほぼ同時に起きることが確認された。最適化された翼としての観点から非常に興味深い現象である。さらに以前から行われているパラメタスタディとの結果とも比較がなされている。, Research on Aeroelastic Tailoring at NAL is presented. Flutter boundaries for an optimized forward swept wing have been experimentally verified at angles of attack of zero deg and two deg (which is the design point) in the transonic range. It was found that two different mode flutters and a divergence occur at almost the same dynamic pressure for the optimized forward swept wing. The aeroelastic behaviors of the optimized forward swept wing are investigated and are compared with those of parametric studies performed previously., 資料番号: AA0004223000, レポート番号: NAL TR-1208}, title = {空力弾性テイラリングによって最適化された前進翼の空力弾性特性について}, year = {1993} }