@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00041235, author = {安藤, 泰勝 and 峯岸, 正勝 and 外立, 政隆 and 齊藤, 健一 and 藤井, 謙司 and 松下, 洸 and Ando, Yasukatsu and Minegishi, Masakatsu and Hashidate, Masataka and Saito, Kenichi and Fujii, Kenji and Matsushita, Hiroshi}, month = {Feb}, note = {航空技術研究所(NAL)では実験用航空機を用いて突風荷重軽減技術を飛行実証するための研究準備が進められている。突風荷重軽減システムを設計するためには航空機の構造特性が必要である。そのためにドルニエDo228-200型機の地上振動試験が1994年3月15日から1ケ月間に実施された。本報告にはその地上振動試験および結果を記述した。, NAL (National Aerospace Laboratory) is preparing to conduct flight tests for gust load alleviation technology using an experimental airplane. The structural characteristics of the airplane are needed to design the gust load alleviation system. Ground Vibration Tests (GVT) of the Dornier 228-200 airplane were therefore carried out for one month from March 15, 1994. In this paper, the GVT and the results are described., 資料番号: AA0004266000, レポート番号: NAL TR-1259}, title = {実験用航空機ドルニエDo228-200型機の地上振動試験}, year = {1995} }