@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00041295, author = {土橋, 昭彦 and 村重, 敦 and 小曳, 昇 and 稲垣, 健次郎 and 中村, 英明 and 山川, 榮一 and Tsuchihashi, Akihiko and Murashige, Atsushi and Kobiki, Noboru and Inagaki, Kenjiro and Nakamura, Hideaki and Yamakawa, Eiichi}, month = {Jul}, note = {20-21 May 1999 (62nd). 25-26 Nov. 1999 (63rd), 20-21 May 1999 (62nd). 25-26 Nov. 1999 (63rd), ヘリコプタの機外騒音問題に対して、川崎重工業では、ATIC(コミュータヘリコプタ先進技術研究所)の研究プロジェクトに参加して、低騒音を実現するロータの概念設計、要素研究、解析手法の開発を進めてきた。そして、その研究成果の評価を行うために、低騒音モデルロータを製作し、オランダのDNW(ドイツ・オランダ風洞)において、モデルロータ風洞試験を実施した。本報告では、低騒音モデルロータ装置とDNW風洞試験の概要について紹介する。, To cope with the aeroacoustic problem of a helicopter, Kawasaki Heavy Industries joined in the research project of ATIC (Advanced Technological Institute of Commuter Helicopter) and has been conducting the development of the conceptual design, component research, and analytical method for a low noise rotor. Moreover, in order to evaluate the results of the research project, an aeroacoustic model rotor was manufactured and a wind tunnel test of the model rotor was carried out at DNW of the Netherlands. In this paper, the outline of both the aeroacoustic model rotor device and the DNW (Deutsche-Niederlandische Windkanal) wind tunnel test is introduced., 資料番号: AA0028634010, レポート番号: NAL SP-45}, title = {低騒音モデルロータDNW風洞試験}, year = {2000} }