@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00041320, author = {児玉, 秀和 and Kodama, Hidekazu}, month = {Dec}, note = {航空宇宙技術研究所 7-9 Jun. 2000 東京 日本, National Aerospace Laboratory 7-9 Jun. 2000 Tokyo Japan, 本論文では航空用ガスタービン・エンジン開発における総合的なシミュレーションの最近の技術を述べた。そのため、2例を挙げた。最初の例は、到来高速気流応答と空力弾性モード解析に関する非定常空力解析からなるシステムを使用した翼強制応答予測であった。2番目の例は、孔内で作動する回転シャフトをもつ高圧圧縮機の多段ディスクによって形成される多段回転キャビティ内の流れと熱伝達の予測に焦点を当てたものであった。, The paper describes the current technologies of multidisciplinary simulation being used in the aircraft gas turbine engine development. Two sets of examples are presented. The first example is aimed at a prediction of blade forced response using the system which consists of unsteady aerodynamic analysis for incoming gust response and aeroelastic modal analysis. The second example focused the prediction of flow and heat transfer in the multiple rotating cavities formed by the multiple discs of the HP (High Pressure) compressor with a rotating shaft running through the bores., 資料番号: AA0028635019, レポート番号: NAL SP-46}, title = {航空用エンジンにおける統合シミュレーション技術}, year = {2000} }