Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Wing design for blended wing body airplane |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
主翼設計 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
BWB |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
主翼胴体一体型航空機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
濡れ面積 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Baldwin-Lomax乱流モデル |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
揚抗比 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
RAPID |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
高速航空機パラメータ入力設計手法 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
大型機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
中型機 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
超臨界翼型 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
主翼翼厚 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
翼厚分布 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
構造重量 |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
wing design |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
BWB |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
blended wing body airplane |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
wetted area |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Baldwin Lomax turbulence model |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
lift to drag ratio |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
RAPID |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
rapid airplane parametric input design |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
large airplane |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
medium size airplane |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
supercritical airfoil |
キーワード |
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en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
wing thickness |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
thickness distribution |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
structure weight |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
主翼胴体一体型航空機の主翼設計 |
著者 |
Pambagjo, Tjoetjoek Eko
中橋, 和博
大林, 茂
Pambagjo, Tjoetjoek Eko
Nakahashi, Kazuhiro
Obayashi, Shigeru
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著者所属 |
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東北大学 大学院工学研究科 |
著者所属 |
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東北大学 工学部 機械航空工学科 |
著者所属 |
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東北大学 工学部 機械航空工学科 |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University Graduate School of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University Department of Aeronautics and Space Engineering, Faculty of Engineering |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University Department of Aeronautics and Space Engineering, Faculty of Engineering |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 46,
p. 281-285,
発行日 2000-12
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 7-9 Jun. 2000 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 7-9 Jun. 2000 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
主翼胴体一体型(BWB)航空機は、従来機とは異なり主翼だけの航空機形態となっている。この特異な形態の優位性は、航空機の濡れ面積が小さく、従って理論的にL/D(揚抗比)が大きくなることである。この効果は、特大航空機では顕著に現れるが、BWB形態を利用することにより、中型機の効率を向上できる可能性があるかもしれない。この論文では、乗客200人乗りのBWB航空機の設計における設計方法および設計ツールについて論じた。主翼表面は、高速航空機パラメータ入力設計手法(RAPID)によって生成し、設計目標は、空力抵抗の低減による揚抗比の向上に定めた。このための設計は、外翼領域には超臨界翼型を使用し、内翼領域には翼厚を低下させる方向で実施した。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A Blended Wing Body airplane (BWB) is an unconventional wing alone aircraft configuration. The main advantage of this particular configuration is the wetted area reduction, which theoretically will result in the higher L/D (Lift to Drag ratio). This is especially true for very large airplanes. However, there might still be a possibility to increase the efficiency of medium size airplanes by utilizing the BWB configuration. This paper presents the design process and necessary design tools for designing the BWB airplane for 200 passengers. The wing surface are generated by using the RAPID (Rapid Airplane Parametric Input Design) methodology. The key of gaining the higher L/D is by trying to reduce the drag. These efforts have been done by utilizing a supercritical airfoil in the outboard wing and the thickness reduction for the inboard wing. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0028635050 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-46 |