Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
An inverse problem for supersonic aerodynamic design for aircraft |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
キーワード |
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主題Scheme |
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主題 |
超音速機 |
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主題 |
空力設計 |
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主題 |
逆問題 |
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主題 |
超音速実験機 |
キーワード |
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主題 |
残差修正法 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
積分特異点 |
キーワード |
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Other |
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主題 |
Hadamard-Cauchyの定理 |
キーワード |
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主題 |
翼表面圧力分布 |
キーワード |
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主題 |
目標圧力分布 |
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主題 |
初期圧力分布 |
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主題 |
グリーンの定理 |
キーワード |
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主題 |
翼厚比 |
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主題 |
翼反り |
キーワード |
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Other |
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主題 |
主翼形状 |
キーワード |
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en |
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主題 |
supersonic airplane |
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en |
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主題 |
aerodynamic design |
キーワード |
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en |
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主題 |
inverse problem |
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en |
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Other |
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主題 |
supersonic experimental airplane |
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en |
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Other |
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主題 |
residual correction method |
キーワード |
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en |
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Other |
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主題 |
integral singularity |
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en |
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Other |
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主題 |
Hadamard and Cauchy theorem |
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en |
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Other |
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主題 |
wing surface pressure distribution |
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Other |
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主題 |
target pressure distribution |
キーワード |
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en |
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主題 |
initial pressure distribution |
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en |
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Other |
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主題 |
Green's theorem |
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en |
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Other |
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主題 |
wing thickness ratio |
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Other |
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主題 |
wing camber |
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en |
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Other |
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主題 |
wing geometry |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
航空機の超音速空力設計のための逆問題について |
著者 |
松島, 紀佐
岩宮, 敏幸
Matsushima, Kisa
Iwamiya, Toshiyuki
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著者所属 |
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富士通 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Fujitsu Ltd |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 46,
p. 287-290,
発行日 2000-12
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 7-9 Jun. 2000 東京 日本 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory 7-9 Jun. 2000 Tokyo Japan |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
超音速逆問題の定式化過程で現れるいくつかの非固有積分を取り扱う方策を論じた。積分方程式のなかに表わされた逆問題を使用して、残差補正概念に基づいた設計方法が開発し、日本のSST実験機主翼の空力設計に応用した。この定式化の過程で積分上に特異点が現れ、その数学的取り扱いに困難が生じた。この困難を、HadamardとCauchyの積分定理を拡張することによって克服し、逆問題空力設計上の数学的整合性を保証することが出来た。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Strategies to treat several improper integrals which appear during the formation process of a supersonic inverse problem are discussed. Using the inverse problem formulated into integral equations, a design method based on the residual correction concept has been developed and applied to the aerodynamic design of wings for a Japanese SST experimental model. During the process of the formulation, mathematical difficulties have been encountered in dealing with the improper integrals, that were suffered by singularities. These difficulties have been settled using the extended idea of Hadamard and Cauchy's concepts of integrals. Thus, the mathematical consistency of the inverse design method has been guaranteed. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0028635051 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-46 |