@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00041464, author = {長井, 健一郎 and 武田, 克己 and 生沼, 秀司 and 石井, 達哉 and 小林, 紘 and Nagai, Kenichiro and Takeda, Katsumi and Oinuma, Hideshi and Ishii, Tatsuya and Kobayashi, Hiroshi}, month = {Oct}, note = {4 Oct. 2000, 4 Oct. 2000, 航空技術研究所における航空エンジン低騒音化に関する最近の研究活動を述べた。主研究テーマはダクトファン騒音のアクティブ騒音制御および音響学的に処理したエジェクタとタブミキサによる超音速ジェット騒音抑制である。試験により、これら騒音抑制技術の効果を研究している。実際の航空機エンジンにおけるこれら技術の可能性を実証するために、マイクロガスタービンエンジンを使用した実証テストを新たに開始した。, This paper describes the recent research activities on aircraft engine noise reduction in National Aerospace Laboratory. The main topics of studies are active noise control of ducted fan noise and supersonic jet noise suppression by tab-mixers and acoustically treated ejector. The effects of these noise reduction techniques have been investigated through the laboratory tests. In order to demonstrate the possibilities of these techniques to a real aircraft engine, a demonstration test using micro gas turbine engine has newly started., 資料番号: AA0028639013, レポート番号: NAL SP-50}, title = {航空エンジン低騒音化技術に関する開発研究}, year = {2000} }