@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00041490, author = {中谷, 輝臣 and 野中, 修 and 室田, 勝一 and 近藤, 洋史 and 林, 良生 and Nakaya, Teruomi and Nonaka, Osamu and Murota, Shoichi and Kondo, Hirofumi and Hayashi, Yoshio}, month = {Dec}, note = {この技術論文は、航空宇宙技術研究所の大型低速風洞(6.5m×5.5m)における模擬エンジン付き模型の試験装置について述べる。この実験装置の目的は、配管干渉を除去することによって模型に加わる空気力を高精度で計測するものである。模型は、8%STOL実験機'飛鳥'模型を用いた。本論文では、配管干渉除去機能と試験装置全体について説明する。, This paper describes a test system of an eight percent scale model of STOL (Short Take-Off and Landing) aircraft 'ASKA' with turbine powered simulators tested at the low speed wind tunnel (6.5 m x 5.5 m) of National Aerospace Laboratory (NAL). The purpose of the system is to achieve high accurate measurements of aerodynamic forces by eliminating piping interferences. The paper also describes performance of the piping interference elimination function and overall system test results., 資料番号: AA0028666000, レポート番号: NAL TR-1421}, title = {大型低速風洞の動力付模型試験システム}, year = {2000} }