@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00042979, author = {白水, 正男 and 渡辺, 重哉 and 滝沢, 実 and 甲斐, 高志 and 高木, 亮治 and 鈴木, 広一 and 伊藤, 健 and 寺岡, 謙 and NAL/NASDA HOPE研究共同チーム and Shirouzu, Masao and Watanabe, Shigeya and Takizawa, Minoru and Kai, Takashi and Takaki, Ryoji and Suzuki, Hirokazu and Ito, Takeshi and Teraoka, Ken and NAL/NASDA HOPE Team}, month = {Aug}, note = {1996年に飛行実験を行った極超音速飛行実験(HYFLEX)の最終的な設計結果について、全体像をまとめた。この飛行実験は日本初の極超音速揚力飛行であり、機体や飛行計画は宇宙往還機の基本的な特徴を有する。記述は機体の設計を中心とし、サブシステム毎に設計結果やその考え方などを詳述し、飛行計画やデータ解析計画についても述べている。, The Hypersonic Flight Experiment (HYFLEX) was conducted in February 1996 as Japan's first hypersonic flight of a lifting vehicle with the basic characteristics of a reentry vehicle. This paper describes details of the final design of the vehicle sub-systems, and in brief its flight plan and an analysis of the flight data., 資料番号: AA0047386000, レポート番号: NAL TR-1466}, title = {極超音速実験機(HYFLEX)設計結果}, year = {2003} }