Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
乱流数値実験における境界条件の影響 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Effects of Boundary Conditions in Numerical Experiments For Turbulent Flows |
著者 |
小林, 敏雄
鬼頭, 幸三
Kobayashi, Toshio
Kitoh, Kozo
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著者所属 |
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東京大学生産技術研究所 |
著者所属 |
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財団法人日本自動車研究所 |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory SP-5
巻 5,
p. 147-152,
発行日 1985-11
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
With the increase of computer speed and capacity, the numerical prediction method, which has been developed mainly in the field of aircraft technology, is gradually being applied to automotive aerodynamics. However, the large wake behind a road vehicle necessitates more elaborate computational techniques for the selection of turbulence model, boundary condition, etc. In this paper, the effects of boundary conditions on the numerical turbulent flow around a road vehicle are preliminarily analyzed using the finite difference mthod and the kappa - epsilon turbulence model. It is found from the calculations that the stability and behavior of numerical solution depends strongly on the boundary conditions of turbulence energy and dissipation ratio. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALSP0005019 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-5 |