Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Euler方程式を用いた新形態三次元翼の遷音速空力解析 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Transonic Aerodynamics Analyses of Unconventional Wing Configurations by 3D-Euler Code |
著者 |
橋本, 雅方
廣瀬, 直喜
大貫, 武
Hashimoto, Masakata
Hirose, Naoki
Oonuki, Takeshi
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著者所属 |
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三井造船 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属(英) |
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en |
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Mitsui Engineering and Ship-Building Co., Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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en |
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National Aerospace Laboratory |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory SP-10
巻 10,
p. 265-272,
発行日 1989-11
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
New wing configurations such as a forward-swept-wing and a joined-wing recently attract attentions and are studied with expectations for higher lift-to-drag ratio, wider range of aileron effectiveness or higher drag divergence Mach number than the conventional ones. In this report, a computational code especially developed for analyzing the transonic aerodynamics of the new wing configurations is presented. The code is based on a system of Euler equations which is solved by the time-split MacCormack's scheme. Computational results of lift, drag and pressure distributions characteristics of the forward-swept-wing and the joined-wing configurations are shown and discussed in comparison with those of the conventional aft-swept wing. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALSP0010044 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-10 |