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三菱名航におけるCFD技術の現状と展望
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43428
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/43428140949aa-66e4-47e2-8ce8-22e83eb787ea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 三菱名航におけるCFD技術の現状と展望 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||
その他のタイトル | Status and Outlook of CFD Technology at Mitsubishi Heavy Industries Nagoya | |||||||||
著者 |
谷岡, 忠幸
× 谷岡, 忠幸
× Tanioka, Tadayuki
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著者所属 | ||||||||||
三菱重工業株式会社名古屋航空宇宙システム製作所 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Engineering Research Department, Nagoya Aerospace System, Mitsubishi Heavy Industries Co.Ltd. | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publication of National Aerospace Laboratory SP-13 巻 13, p. 69-82, 発行日 1990-09 |
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抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Computational Fluid Dynamics (CFD) technology has made tremendous progress in these several years. It has matured to become a practical simulation tool in aircraft industries. In Mitsubishi Heavy Industries Nagoya, CFD has become an indispensable tool for aerodynamic design of aerospace vehicles. This paper describes the present status of this advanced technology in Mitsubishi Nagoya. It also mentions some future outlook of the fast growing technology as well as associated hardware requirements. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: NALSP0013005 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-13 |