@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00043564, author = {浅田, 正一郎 and 秋元, 敏男 and 芳仲, 敏成 and 戸田, 勧 and 小杉, 健一 and 鵜飼, 崇志 and Asada, Shoichiro and Akimoto, Toshio and Yoshinaka, Toshinari and Toda, Susumu and Kosugi, Ken-ichi and Ugai, Takashi}, month = {Sep}, note = {熱構造系は、それ自体がOREXでの最も重要な実験対象の一つであると同時に、実験機の再突入という非常に厳しい条件下での飛行を完遂ための最も重要なハードウェアでもある。OREXにはHOPEに適用が計画されているカーボン/カーボン(C/C)耐熱構造材やセラミックタイル防熱構造材等の新材料が、試験を兼ねて全面的に使用された。HOPE開発研究の一貫として試作研究中であったこれらの新材料を、突飛行に供するための確認が必要であったが、実験機という性格上、短期間でかつ低コストの開発が要求され、行われた開発試験は必要最小隈の内容に絞られた。そして、実験飛行の成功により、これらの新材料の適用とその設計手法に基本的に問題が無いことが確認された。, The structure system is not only the one of the most important item of the orbital reentry experiment, but also the most critical hardware for OREX to fly under very severe condition during reentry. New materials such as carbon/carbon heat-resisting material and ceramic tile thimble insulation materials which are planned to be used on HOPE, were experimentally applied on OREX. Though these new materials were being studied for HOPE, they had to be qualified to be suitable for OREX's flight. On the other hand, since OREX is an experimental vehicle, development of these new materials was conducted in minimum manner to be completed in a short period of time with lowest cost. By the successful experimental flight, is it confirmed that these heat-resisting material and thermal insulation materials are applicable to reentry vehicle, and that designing technique for these materials is reasonable., 資料番号: NALSP0024012, レポート番号: NAL SP-24}, title = {熱構造系の開発と飛行結果}, year = {1994} }