@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00043567, author = {山本, 行光 and 秋元, 敏男 and Yamamoto, Yukimitsu and Akimoto, Toshio}, month = {Sep}, note = {OREXの実験軌道飛行に沿った外部流と耐熱材の内部熱伝導カップリング解析を行い、耐熱構造材にとりつけられた温度計測データと比較することにより、CFD等の予測精度を検証する。外部流の解析には、化学反応非平衡流ナビエ・ストークスコードを使用し、内部熱解析は輻射、熱伝導率の異方性、及び温度依存性を考慮した有限要素法により実施した。, Accuracy of CFD is investigated by comparing numerical results with the measured flight temperature data on the TPSmaterial of OREX. Flow is calculated by the non-equilibrium Navier-Stokes code and internal thermal response is computed by FEM. Coupling CFD and FEM along the OREXflight trajectory, temperature increase of the TPS during re-entry is favorably predicted. In FEM analysis, temperature and directional dependence of heat conduction coefficicnent of TPS material and radiation effects are included., 資料番号: NALSP0024015, レポート番号: NAL SP-24}, title = {熱空力飛行データ解析とCFD}, year = {1994} }