ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-TM

低騒音STOL実験機(飛鳥)用HUD(ヘッド・アップ・ディスプレイ)の第一次シミュレーション評価試験

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/44137
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/44137
8d0dbbed-0e52-4ffd-93f9-0fffd02f5032
名前 / ファイル ライセンス アクション
naltm00554.pdf naltm00554.pdf (3.5 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 低騒音STOL実験機(飛鳥)用HUD(ヘッド・アップ・ディスプレイ)の第一次シミュレーション評価試験
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル(英)
その他のタイトル The First Flight Simulator Test of the Head-Up Display for NAL QSTOL Experimental Aircraft (ASUKA)
著者 STOLプロジェクト推進本部開発室

× STOLプロジェクト推進本部開発室

STOLプロジェクト推進本部開発室

Search repository
操縦システム開発チーム

× 操縦システム開発チーム

操縦システム開発チーム

Search repository
飛行解析チーム

× 飛行解析チーム

飛行解析チーム

Search repository
Development Section

× Development Section

en Development Section

Search repository
著者所属
航空宇宙技術研究所STOLプロジェクト推進本部開発室
著者所属
航空宇宙技術研究所操縦システム開発チーム
著者所属
航空宇宙技術研究所飛行解析チーム
著者所属(英)
en
Development Section
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory(NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所資料
en : Technical Memorandum of National Aerospace Laboratory

巻 554, p. 32, 発行日 1986-10
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A head-up display (HUD), which was designed by the National Aerospace Laboratory (NAL) and manufactured for the NAL QSTOL (Quiet Short Take-Off and Landing) experimental aircraft, Asuka, also developed by NAL, was evaluated with the STOL flight simulator. The unprecedented feature of this HUD is that it provides the aircraft with the ability to perform in-flight approach and flare simulation. The flight simulator evaluation was conducted to verify functions of the six display modes: Basic, Normal, Velocity-Vector, Pseudo-approach-type-A (ILS deviation format), Pseudo-approach-type-B (flight-path error format), and Pseudo-approach-type-C (flight director format), and to obtain data for improving performance of the HUD. About 400 simulated approach-and-landing flights evaluated by four test pilots revealed that the HUD has significant effect in improving approach performance and reducing pilot workload, and that the HUD’s inflight approach function is satisfactory for the QSTOL. Also, suggestions to impro the display format of each display mode were obtained.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0452-2982
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00314334
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: NALTM0554000
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL TM-554
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 19:34:14.459759
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3