@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00044908, author = {小野, 幸一 and 山根, 皓三郎 and 外崎, 得雄 and 竹内, 和之 and ONO, Koichi and YAMANE, Kosaburo and SOTOZAKI, Tokuo and TAKEUCHI, Kazuyuki}, month = {Jan}, note = {定期運航旅客機に搭載されたDFDRの記録を電子計算機により処理するためのプログラムを開発して突風資料の収集および解析を行った。約2300飛行時間の資料を解析した結果,突風遭遇時間割合および有効突風速度ひん度はいずれも上昇時と降下時では等しく水平飛行時は少なかった。夏期の突風遭遇時間割合および有効突風速度ひん度は他の季節に比べて少なかった。突風のパッチの長さはばらつきが非常に大きく,顕著な高度依存性は認められなかった。, Computer software has been developed to process and analyze the records of DFDR’s. Gust data were collected from 2,300 flight hours of passenger transports during scheduled flights. The results show that during level flight the percentages of gust encounter and the frequencies of the derived gust velocities are small compared with those during climb and descent, whereas no difference can be found between the latter two phases. Seasonally, gusts are less frequent in summer. The lengths of gust patches scatter widely and do not show significant dependency on altitude., 資料番号: NALTR0652000, レポート番号: NAL TR-652}, title = {定期運航旅客機により収集した突風資料の評価}, year = {1981} }