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ナビエ・ストークス方程式によるカプセル型回収体三次元極超音速後部流の数値解析
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45077
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45077fb716506-7e65-4f3b-a47b-6154595bab62
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ナビエ・ストークス方程式によるカプセル型回収体三次元極超音速後部流の数値解析 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||
その他のタイトル | Navier-Stokes Solution of Three-Dimensional Hypersonic Afterbody Flowfields over Capsule-Type Vehicles | |||||||||
著者 |
山本, 行光
× 山本, 行光
× YAMAMOTO, Yukimitsu
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著者所属 | ||||||||||
航空宇宙技術研究所空気力学第一部 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
First Aerodynamics Division, National Aerospace Laboratory(NAL) | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-819 巻 819, p. 12, 発行日 1984-06 |
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抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The thin-layer, three-dimensional compressible Navier-Stokes equations are solved for hypersonic afterbody flowfields over capsule-type re-entry vehicles at high angles of attack. In such flowfields, large streamwise and cross flow separations occur and embedded shock waves also appear. In order to analyze these complicated flowfields, exact numerical viscous flow simulations are more appropriate. In this report, an implicit approximate factorization method has been used to obtain numerical solutions under the following free stream condition : free stream Mach number of 7.0 with Reynolds number of 4.5 x 10(exp 5), which is the same condition as in the hypersonic wind tunnel at the National Aerospace Laboratory. Body configurations are composed of a blunt-nosed forebody and 20 deg conical afterbody followed by a cylinder. The results demonstrate the capability of the present numerical procedure for investigating the detailed structure of such three-dimensional separations and the effects of afterbody to the total aerodynamic performance. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: NALTR0819000 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-819 |