Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Active Nutation Control of Spacecraft Using a Magnetic Bearing Momentum Wheel with Vernier Gimballing Capability |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者 |
中島, 厚
村上, 力
NAKAJIMA, Atsushi
MURAKAMI, Chikara
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所宇宙研究グループ |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所宇宙研究グループ |
著者所属(英) |
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en |
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Space Technology Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Space Technology Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-820T
巻 820T,
p. 21,
発行日 1984-07
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
2ジンバル磁気軸受モーメンタムホィールによる能動ニューテーション制御は,特にジンバル軸のスティクショントルクが無いこと,復元バネ定数が可変であること,更に余分なメカニズムを用いずにジンバリング機能が存在することなどの利点を有しているため,すぐれた制御方式であるといえる。また,衛星のニューテーション運動は,充分な精度で磁気軸受制御用位置センサにより検出することができるため,精度的に限界がある衛星の姿勢センサを使用しなくてすむ。能動的に磁気軸受の径方向制御軸を連成(クロスカップリング)させることによって,ニューテーションをより効果的に減衰させる新しい方法を提案し,詳細にそのシステムを解析した。解析解および計算機シミュレーションの結果,ニューテーション減衰時定数が,この連成効果が無い場合に比べて,約1/20に短縮できることが明らかになった。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Active nutation damping using a double gimballed magnetic bearing momentum wheel will be a far superior system, with its emphasis on the no stiction torque of the gimbal axes, the inherent adjustable restoring stiffness of the tilting motion and the virtually vernier gimballing capability without any additional mechanism. The nutational motion of the spacecraft can be detected by the position sensors of the magnetic bearing servo system with a sufficient accuracy without using any of the spacecraft attitude sensors. An intensive cross-coupling method between the two axes to reduce the nutation is proposed and the control system is analyzed in detail. Analytical results and computer simulations show that the nutation damping time constant is shortened by about 1/20 as compared with the gimbal system without cross-coupling effect. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR0820000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-820T |