@techreport{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00045091, author = {小林, 紘 and 島崎, 忠雄 and 森田, 光男 and 中山, 普 and 吉田, 晃 and 佐々木, 誠 and 関根, 静雄 and 進藤, 重美 and 高木, 廣治 and KOBAYASHI, Hiroshi and SHIMAZAKI, TADAO and MORITA, Mitsuo and NAKAYAMA, SUSUMU and YOSHIDA, Akira and Makoto, Sasaki and SEKINE, Shizuo and SHINDO, Shigemi and TAKAGI, Hiroharu}, month = {Sep}, note = {エンジンの地上試験時のファン騒音レベルは,地上試験時において,エンジンに流入するinflow distortionやturbulenceのために,飛行時のエンジン騒音レベルと異なったものとなる。そのため,このinflow distortionを取り除き,研究の容易な地上試験で,飛行時のエンジン騒音特性を明らかにする装置として,球形状エンジン吸入整流装置の研究開発を行った。そして,整流装置設計・製作のための多くの資料を得るとともに,実機ターボファンエンジン用の直径4mの球形状吸入整流装置を試作し,飛行時騒音模擬装置としての機能の確証を得た。この報告では,研究開発の経過と各々の時点での主な結果について述べてある。, Difference of aero-engine fan noise levels between static and flight engine testing is due to inflow distortion and atmospheric turbulence during static engine testing. Therefore, a semi-spherical inflow control device (ICD) was developed in order to simulate flight fan noise in static tests by the reduction of inflow distortion and turbulence. Based on fundamental data acquired for design and construction of an ICD, a 4 m dia.semi-spherical ICD for actual turbo-fan engine was designed and built. Tests confirmed that it was a good flight fan noise simulator. In this report, the process of research and development of the ICD and several important results at each step are described., 資料番号: NALTR0833000, レポート番号: NAL TR-833}, title = {球形状エンジン吸入整流装置の研究開発}, year = {1984} }