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  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-TR

片持矩形弾性翼の突風荷重軽減の風洞試験と解析

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45104
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45104
7d429e6a-a062-49f7-918a-58d38d0da2c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
naltr00846.pdf naltr00846.pdf (2.6 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 片持矩形弾性翼の突風荷重軽減の風洞試験と解析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Gust Load Alleviation of a Cantilevered Rectangular Elastic Wing. Wind Tunnel Experiment and Analysis
著者 ACT研究会

× ACT研究会

ACT研究会

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ACT Study Group

× ACT Study Group

en ACT Study Group

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著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory(NAL)
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory(NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-846

巻 846, p. 32, 発行日 1984-12
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper describes an experimental and theoretical study on gust load alleviation (GLA) of a cantilevered rectangular elastic wing with an active aileron. The beneficial effects predicted by the theoretical analysis were verified by the experiment performed in a low subsonic wind tunnel. The root-mean-square value of the wing motion to random gust decreased by 45-50% when the GLA system was turned on. The aileron was actuated according to the first-order control law. The law used was obtained by modifying an optimal control law of seventh order which was originally formulated with the aid of an LQG approach. In the mathematical wing model, only the first bending mode and aileron motions were taken into account because the frequencies of the second and higher modes of the wing were much higher than the frequency spectrum contained in the gust generated. The unsteady aerodynamic prediction incorporated in the GLA system was corrected by test data for steady flow so that the response due to the aileron motion as estimated with good accuracy.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0389-4010
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: NALTR0846000
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL TR-846
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Ver.1 2023-06-20 19:42:44.346101
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