Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Spontaneous Ignition of Atomized Kerosine/Air Mixtures in a High Pressure Flowing System |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
高圧下における灯油噴霧/空気混合気流の自発点火 |
著者 |
林, 茂
山田, 秀志
下平, 一雄
斎藤, 隆
堀内, 正司
HAYASHI, Shigeru
YAMADA, Hideshi
SHIMODAIRA, Kazuo
SAITO, Takashi
HORIUCHI, Shoji
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所航空機公害研究グループ |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所航空機公害研究グループ |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所航空機公害研究グループ |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所航空機公害研究グループ |
著者所属(英) |
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en |
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Noise and Emission Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Noise and Emission Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Noise and Emission Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Noise and Emission Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-966
巻 966,
p. 10,
発行日 1988-03
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Measurements of spontaneous ignition delay have been conducted for mixtures of atomized kerosine and air at pressures from 1 MPa to 4 MPa under weakly vitiated conditions (18~19.3 O2%). Equivalence ratios are 0.3 and 0.6. The apparatus is comprised of a preburner, a multi venturi fuel injector, a premixing tube of 45.3 mm in diameter and 200 mm in length, and an afterburner. The variation of the equivalence ratio from 0.3 to 0.6 is found to have no appreciable effect on the measured ignition delay. Ignition delay shortens as pressure increases up to 3 MPa. A further increase in pressure does not decrease ignition delay. For pressures up to 3 MPa and inlet air temperatures from 680 K to 810 K, ignition delay can be expressed by the following empirical equation: Tig=2.1×10(exp -6) exp(92×10(exp 3)/RT)/P where T is the air temperature, and P is the pressure. The value of E is 92 kJ/mol, which is one half of the values previously reported for kerosine vapor/air mixtures. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR0966000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-966 |