Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Hard Start Proglem of the Apogee Engine for the ETS-VI |
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言語 |
en |
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言語 |
eng |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
ETS-VIアポジエンジンのハードスタートについて |
著者 |
佐藤, 政裕
日下, 和夫
只野, 真
宮島, 博
小林, 秀之
SATO, Masahiro
KUSAKA, Kazuo
TADANO, Makoto
MIYAJIMA, Hiroshi
KOBAYASHI, Hideyuki
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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宇宙開発事業団 |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Branch Office, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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National Space Development Agency of Japan(NASDA) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1036
巻 1036,
p. 16,
発行日 1989-10
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抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A pressure-fed, full-blowdown, nitrogen tetroxide/hydrazine (NTO/N2H4) bipropellant apogee propulsion system has been selected for the engineering test satellite VI (ETS-VI) which will be launched by the H-II rocket. This report describes a hard start problem encountered during high altitude simulation tests of the engine, as well as a possible solution to the problem. The bipropellant valve had been designed for fuel-lead start. Regarding this problem, a survey was made of previous test data of the apogee engine. It became apparent that hard starts were observed only in altitude simulation tests, never in seal-level tests. Although a survey of the literature did not provide any conclusive results, we considered that an oxidizer-lead injection design might provide a possible solution to the problm. The proof-of concept experiments showed that the hard start in a vacuum environment was sufficiently suppressed by employing a 50-100 ms oxidizer-lead. Based on this test verification, modification of the bipropellant valve design has been implemented. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR1036000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1036 |