WEKO3
アイテム
Practical Flight Paths for Microwave-Powered Airplanes
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45311
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/453115bd61006-ce13-4912-9f4e-8ca387af8338
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Practical Flight Paths for Microwave-Powered Airplanes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
著者 |
伊藤, 健
× 伊藤, 健
× ITO, Takeshi
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著者所属 | ||||||||||
航空宇宙技術研究所新型航空機研究グループ | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Advanced Aircraft Research Group, National Aerospace Laboratory(NAL) | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||||||
書誌情報 |
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1052T 巻 1052T, p. 13, 発行日 1990-01 |
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 移動体無線通信の中継器を搭載するプラットフォームとして高高度を長期にわたって飛行するマイクロ波動力無人航空機が考えられている。この種の航空機は速度及び運動能力に強い制約があるにもかかわらず,その動力を地上からマイクロ波送電によって得るために送電ステーション上空の限られた領域を飛行し続けなくてはならない。このため,閉じた飛行経路を,特に風の吹いている条件下で求めることは重要な問題である。その解として2,3の簡単な例が既に示されてはいるが,これらの経路は形が不規則で風の強さによって大きく影響を受けるため,過大な性能を航空機に要求することになり機体全体の設計を難しくしている。ここでは風の影響をあまり受けない滑らかな飛行経路を求めるため,風速に応じた対気速度の決定法をいくつか定義し,実用的な解が得られることを示す。 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Although some types of closed flight paths have been proposed for microwave-powered airplanes, they have unfavorable features from the viewpoint of airplane designers, especially under strong wind conditions. Here, by working out several methods of defining the airspeed vector, smooth practical flight paths are deduced. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: NALTR1052000 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1052T |