Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Hydrogen Fueled Subsonic-Ram-Combustor Model Tests For an Air-Turbo-Ram Engine |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者 |
田丸, 卓
下平, 一雄
斎藤, 隆
山田, 秀志
堀内, 正司
TAMARU, Takashi
SHIMODAIRA, Kazuo
SAITO, Takashi
YAMADA, Hideshi
HORIUCHI, Shoji
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所原動機部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所熱流体力学部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所熱流体力学部 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所熱流体力学部 |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Aeroengine Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Thermofluid Dynamics Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Thermofluid Dynamics Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Thermofluid Dynamics Division, National Aerospace Laboratory(NAL) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1064T
巻 1064T,
p. 11,
発行日 1990-04
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
水素燃料亜音速ラム燃焼器の設計に用いる資料を得る目的で行った基礎研究である。想定実機の1/10寸法の3種の保炎器を製作し,超音速飛行条件に相当する厳しい人口空気条件の下で特性を知るため実験的検討を行った。燃焼筒の出口全圧と筒壁面静圧を用い準一次元解析により燃焼ガスの温度とマッハ数を算出した。出口でのガス採取/分析では局所当量比,燃焼効率などの半径方向分布を得た。それらの結果によると,超音速飛行用エンジンに要求される混合気では,燃焼効率を最良とするには量論比以上の過濃混合気の形成を避けなければならないことが分かった。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
This paper deals with a basic study to facilitate the design of the hydrogen fueled subsonic ram combustor. Three types of flame holder, scaled 1/10 of the estimated actual size, were investigated to evaluate the performance for severe inlet conditions of hypersonic flight. Unidimensional analysis with total pressure at the exit and the static pressure on the duct wall gave the gas temperature and the Mach number of the combustion gas. Analysis of sampled gas at the exit gave radial profiles of equivalence ratio, combustion efficiency and so on. These results indicate that the fuel rich zone over stoichiometry must be avoided for the fuel preparation ot attain the best combustion efficiencies near stoichiometric mixture condition which is required for the engine in hypersonic flight. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR1064000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1064T |