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低騒音STOL実験機「飛鳥」の舵効き試験について
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45362
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/4536267d3e9b0-5ffd-499f-b8b7-4821d56a87ff
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 低騒音STOL実験機「飛鳥」の舵効き試験について | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Flight Test; Powered-Lift; Upper Surface Blowing; STOL; Control Effectiveness | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||
その他のタイトル | Note on Flight Measured Control Effectiveness of the Quiet STOL Experimental Aircraft ASKA | |||||||||
著者 |
STOLプロジェクト推進本部飛行試験室
× STOLプロジェクト推進本部飛行試験室
× Flight Test Team STOL Research Aircraft Project Group
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著者所属 | ||||||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
National Aerospace Laboratory(NAL) | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1103 巻 1103, p. 7, 発行日 1991-04 |
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 搭乗員及び機内に搭載した移動用重量を前後に移動することによって正確なピッチング・モーメントを機体に付与し、昇降舵及び水平安定板の効果を調べた。補助翼及びスポイラー効果の評価は,主翼内に搭載した燃料を移送して非対称な燃料搭載状態を作り出し,機体に与えられるローリング・モーメントを既知として行った。スポイラーの縦特性については,スポイラー舵角を3段階に設定したαスイープ試験によって評価した。本報告書では,「飛鳥」で採用した舵効き試験の手順と,その試験によって得られた結果を風洞試験と比較して報告する。 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | An aircraft′s control effectiveness can be evaluated in flight tests by applying an exactly known moment to the aircraft. In the National Aerospace Laboratory (NAL) Short Take-Off and Landing (STOL) aircraft, ″ASKA″, an easy method was adopted during flight tests to measure control effectiveness of a variable incidence T-tailplane having elevaters, ailerons and spoilers. Known pitching moments were applied by using crew members loaded with ballasts to move from either a forward to rear position or vice versa, whereas known rolling moments were produced by asymmetric fuel loading. Longitudinal spoiler characteristics being increments of lift, drag and pitching moment coefficients caused by spoiler deflections, were investigated by performing alpha sweep tests with a spoiler up-rig. This easy flight test method used in ASKA′s flight tests to evaluate control effectiveness is described, with the flight measured control effectiveness being subsequently compared with wind tunnel test results. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: NALTR1103000 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1103 |