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  1. コンテンツタイプ
  2. テクニカルレポート (Technical Report)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-TR

低騒音STOL実験機「飛鳥」のαスイープ試験より得られた空力特性

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45371
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45371
85573761-ec96-43fe-a8f7-710acbffe8bb
名前 / ファイル ライセンス アクション
naltr01112.pdf naltr01112.pdf (3.8 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル 低騒音STOL実験機「飛鳥」のαスイープ試験より得られた空力特性
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Flight Test; Powered-Lift; Upper Surface Blowing; STOL; Super Circulation; Pitch Up
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Aerodynamic Characteristics Obtained from α Sweep Test of the Quiet STOL Experimental Aircraft ASKA
著者 STOLプロジェクト推進本部飛行試験室

× STOLプロジェクト推進本部飛行試験室

STOLプロジェクト推進本部飛行試験室

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Flight Test Team STOL Research Aircraft Project Group

× Flight Test Team STOL Research Aircraft Project Group

en Flight Test Team STOL Research Aircraft Project Group

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著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory(NAL)
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory(NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1112

巻 1112, p. 11, 発行日 1991-05
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 「飛鳥」のαスイープ試験データを解析して縦3分力空力係数を求め,縦の空力特性を論ずるとともに,飛行試験結果と風洞試験結果の比較を行った。更に,USBおよび外側フラップ角変化の揚抗特性に及ぼす影響,外側及び内側エンジン故障時の空力特性についても論ずる。ピッチ・アップ及びパス・ダイバージェンスに関して述べるとともに,パワード・リフト機としての揚力構成とパワード・リフト・ファクタについて,飛行試験から直接求めた結果を報告する。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Longitudinal aerodynamic characteristics are one of the most important considerations in aircraft design. Using the National Aerospace Laboratory (NAL) Short Take-Off and Landing (STOL) experimental aircraft, ″ASKA″, an alpha sweep method was adopted instead of using the conventional discrete method to investigate ASKA′s longitudinal aerodynamic characteristics. ASKA′s longitudinal aerodynamic characteristics are discribed based on analysis of the test results. In addition, longitudinal aerodynamic coefficients obtained from flight tests are compared with the ASKA′s wind tunnel design configuration. ASKA showed a pitch up phenomena during shallow Upper Surface Blowing(USB) flap angles, and also encountered path divergence in the flap-up configuration, being a significant phenomena for a powered-lift aircraft. Powered-lift aircraft′s lift coefficient consists of basic lift due to wing and flaps, direct jet thrust, and supercirculation. This lift build-up is described using calculation results of flight test data. The powered-lift factor, a key parameter for powered-lift aircraft, is also described.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0389-4010
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: NALTR1112000
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL TR-1112
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