Item type |
テクニカルレポート / Technical Report(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
マッハ4におけるスクラムジェット空気取入口の実験(その1) |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
scramjet; inlet; supersonic flow; sweep angle; total pressure recovery |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Mach 4 Testing of Scramjet Inlet Models (I) |
著者 |
苅田, 丈士
小室, 智幸
升谷, 五郎
工藤, 賢司
村上, 淳郎
谷, 香一郎
若松, 義男
鎮西, 信夫
KANDA, Takeshi
KOMURO, Tomoyuki
MASUYA, Goro
KUDO, Kenji
MURAKAMI, Atsuo
TANI, Kouichiro
WAKAMATSU, Yoshio
CHINZEI, NOBUO
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著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属 |
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航空宇宙技術研究所角田支所 |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Research Center, National Aerospace Laboratory(NAL) |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory(NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告
en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1137
巻 1137,
p. 50,
発行日 1991-12
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抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
スクラムジェット空気取入口の模型形状をパラメトリックに変え,マッハ4の風洞で試験し,壁圧,ピトー圧測定とシュリーレン写真撮影を行った。模型のパラメーターは側板前縁の後退角,入口/スロート収縮面積比,カウルの前縁形状と長さである。シュリーレン写真による模型内部の衝撃波のパターンは計算結果とよく一致した。捕獲面積比および総圧回復率は共に50~70%であった。本実験範囲内では,総圧回復率に対して最適な側板前縁後退角が存在した。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A parametric study of several scramjet inlet models was conducted in a Mach 4 wind tunnel. The investigated parameters were side plate sweep angle, contraction ratio, and cowl geometry. Wall and pitot pressures were measured and schlieren photographs were taken. A schlieren photograph of the shock pattern inside one of the models correlated well with calculation results. Both the mass-capture ratio and total pressure recovery were found to be between 50-80%. Within the range of the present study, an optimum sweep angle and a cowl length which maximized total pressure recovery were obtained. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0389-4010 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: NALTR1137000 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL TR-1137 |