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アイテム
低騒音STOL実験機「飛鳥」の動的飛行試験による空力モデル同定
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45397
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/45397fe7d6bf9-17ac-4b36-a43f-4b1ceb86f972
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 低騒音STOL実験機「飛鳥」の動的飛行試験による空力モデル同定 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Parameter identification; aerodynamic model; dynamic flight test; ASKA | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||
その他のタイトル | Aerodynamic Model Identification of Quiet STOL Experimental Aircraft ″ASKA″ from Dynamic Flight Test Data | |||||||||
著者 |
STOLプロジェクト推進本部飛行試験室
× STOLプロジェクト推進本部飛行試験室
× Flight Test Team STOL Research Aircraft Project Group
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著者所属 | ||||||||||
航空宇宙技術研究所 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
National Aerospace Laboratory(NAL) | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1138 巻 1138, p. 26, 発行日 1992-01 |
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 従来より航技研において研究が行われている動的飛行試験による航空機空力特性同定法をSTOL実験機「飛鳥」に適用し,同機の無次元非線形空力モデル同定を行った。同定されたモデルの静的パラメータについては静的あるいは準静的飛行試験により推定された結果と,動的パラメータについては理論推定された結果と比較を行った。また,静的,動的を含めた総合評価のため,同定したモデルに基づき非線形計算機シミュレーションを行い,飛行試験記録データと比較した。その結果,十分な飛行試験データの取得されていない一部の形態を除き良好な同定が行われ,動的試験による空力モデル同定の有効性が示された。 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | A method to identify an aircraft aerodynamic model using dynamic flight tests was investigated by National Aerospace Laboratory (NAL),being subsequently applied to flight test data of the Quiet Short Take-Off and Landing (QSTOL) experimental aircraft "ASKA" to obtain its non-linear non-dimensional aerodynamic model. Estimated static parameters were evaluated by comparing results from steady/quasi steady state tests,whereas estimated dynamic parameters were compared with theoretical ones. In addition,an overall evaluation was performed by calculating simulated time histories using the identified model and comparing the results with recorded test data. Good correlations were obtained,except for configurations in which limited flight tests had been conducted, thereby demonstrating the effectiveness of this method. | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: NALTR1138000 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1138 |