Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2020-02-04 |
タイトル |
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タイトル |
超音速燃焼飛行試験に用いる燃焼器流路形状の検討 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Flow-path Design of a Combustor Model for a Supersonic-combustion Flight Experiment |
著者 |
髙橋, 政浩
富岡, 定毅
Takahashi, Masahiro
Tomioka, Sadatake
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-19-007,
p. 157-164,
発行日 2020-02-04
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第51回流体力学講演会/第37回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2019年7月1日-3日. 早稲田大学早稲田キャンパス国際会議場), 新宿区, 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
51st Fluid Dynamics Conference / the 37th Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 1-3, 2019. International Conference Center, Waseda University), Shinjuku-ku, Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
A flight-ground test comparison program is undergoing at JAXA to reveal so-called facility effects on hypersonic aerodynamics and combustion phenomena. The flight test vehicle will mount a combustor duct along its centerline, with so-called alligator type inlet with side-spillage to attain good starting characteristics. In the present paper, parametric study on flow-path design of the combustor model was conducted by CFD to examine influences of the geometry parameters, such as configurations of fuel injector holes and geometry of a flame-holding cavity, on combustion characteristics and to settle the design guideline which could enhance so-called vitiation effects on combustion. A two-staged fuel injection scheme was adopted for the combustor model and the first-stage and second-stage injection holes were installed at upstream and downstream of the flame-holding cavity, respectively. The results showed that a distance between the first-stage injection hole and the flame-holding cavity as well as the number of the injector holes at each stage would have strong influence on the combustor flow-field and its characteristics while the depth of the flame-holding cavity would have little influence. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1930011013 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-19-007 |