@misc{oai:jaxa.repo.nii.ac.jp:00047771, author = {丸山, 貴大 and 吉村, 康広 and 花田, 俊也 and 河本, 聡美 and MARUYAMA, Takahiro and YOSHIMURA, Yasuhiro and HANADA, Toshiya and KAWAMOTO, Satomi}, month = {Aug}, note = {第9回スペースデブリワークショップ (2021年2月24-26日. 宇宙航空研究開発機構調布航空宇宙センター(JAXA)(CAC), オンライン会議), 調布市, 東京, The 9th Space Debris Workshop (February 24-26, 2021. Chofu Aerospace Center, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(CAC), Online meeting), Chofu, Tokyo, Japan, 軌道環境推移モデルの構築により,どのようにすれば宇宙デブリを低減し,軌道環境を改善することができるのか,を議論することができる.よりよい議論を行うためには,推移モデルの推定精度の向上が不可欠である.現在の推移モデルに実装されている衝突破砕モデルでは,衝突の際に生じる破片の分布が,質量の大きい方の物体に依存しており,やや現実性に欠けている.そこで、本講演では,衝突の際に生じる破片がどちらの物体から生じた破片なのかを判別し、両物体の周りに破片の分布を形成する手法を提案する.また,本講演では,衝突破砕モデルの改良前後の将来予測結果を比較し,衝突破砕モデルの改良がもたらす軌道環境の変化について考察したことを述べる., The building of space debris evolutionary models makes it possible to discuss how to reduce space debris and improve future orbital environment. In order to have a better discussion, it is essential to improve the accuracy of estimation in space debris evolutionary models. In collision breakup models implemented in current space debris evolutionary models, it is somewhat unrealistic that the distribution of fragments generated during a collision depends on the primary object. Therefore, this paper proposes a method to determine which object generated each fragment and form the distribution of fragments not only around the primary object but also around the secondary object. This paper also compares future orbital environment before and after the improvement of collision breakup models and describes differences of future orbital environment by improved collision breakup models., 形態: カラー図版あり, Physical characteristics: Original contains color illustrations, 資料番号: AA2130003010, レポート番号: JAXA-SP-21-001}, title = {Orbital Debris Modeling in Kyushu Univ.}, year = {2021} }