WEKO3
アイテム
ダクテッドファン最適設計プログラム, OptDuctの理論背景と使用法
https://doi.org/10.20637/00048250
https://doi.org/10.20637/0004825067d09314-dd75-4a16-9db5-6fb205abc966
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
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公開日 | 2022-01-28 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ダクテッドファン最適設計プログラム, OptDuctの理論背景と使用法 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ducted Fun | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Optimization | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Design | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Analysis | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Static Thrust | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Performance Estimation | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.20637/00048250 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
その他のタイトル(英) | ||||||||||
その他のタイトル | Theoretical Background and User's Manual of Ducted Fan Optimal Design Program, OptDuct | |||||||||
著者 |
原田, 正志
× 原田, 正志
× HARADA, Masashi
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著者所属 | ||||||||||
宇宙航空研究開発機構航空技術部門航空安全イノベーションハブ(JAXA) | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Aviation Safety Innovation Hub, Aviation Technology Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 宇宙航空研究開発機構(JAXA) | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) | |||||||||
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構研究開発資料 en : JAXA Research and Development Memorandum 巻 JAXA-RM-21-006, p. 1-44, 発行日 2022-01-28 |
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 近年,ドローンやeVTOLの開発が盛んであるが,静止推力を大きく取れること,ダクトにより騒音を遮蔽し吸収することが可能であること,対人安全性が高いことから,ホバリングのための推力を発生する装置として多く採用されている.これらドローンおよびeVTOLの開発での要望から,回転数,吸収パワー,ブレード枚数などを与えることにより,静止推力を最大にするダクテッドファンのファンブレードを設計するOptDuctを開発した.本稿はOptDuctの最適設計の理論的背景を述べるとともに,OptDuctの使用方法について纏めたものである. | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | In recent years, drones and eVTOL have been actively developed, ducted fans are often used for generating thrust for hovering because of the large static thrust, the ability to shield and absorb noise by ducts, and high interpersonal safety. On the demands of the development of these drones and eVTOL, we have developed OptDuct, which designs fan blades for ducted fans that maximize static thrust by giving the number of revolutions, absorption power, number of blades, and so on. This paper describes the theoretical background of the optimal design of OptDuct and summarizes how to use OptDuct. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 形態: カラー図版あり | |||||||||
内容記述(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Physical characteristics: Original contains color illustrations | |||||||||
ISSNONLINE | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2433-2224 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
資料番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 資料番号: AA2130014000 | |||||||||
レポート番号 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | レポート番号: JAXA-RM-21-006 |