Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2022-02-14 |
タイトル |
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タイトル |
前進飛行におけるコンパウンドヘリコプタのロータと主翼の空力干渉 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Aerodynamic Interaction Between a Rotor and a Wing on Compound Helicopter in Forward Flights |
著者 |
濵本, 佑典
赤坂, 剛史
田辺, 安忠
菅原, 瑛明
HAMAMOTO, Yusuke
AKASAKA, Takeshi
TANABE, Yasutada
SUGAWARA, Hideaki
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著者所属 |
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金沢工業大学 |
著者所属 |
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金沢工業大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Kanazawa Institute of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Kanazawa Institute of Technology |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第53回流体力学講演会/第39回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 53rd Fluid Dynamics Conference / the 39th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-21-008,
p. 109-114,
発行日 2022-02-14
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第53回流体力学講演会/第39回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2021年6月30日-7月2日. 日本航空宇宙学会 : 宇宙航空研究開発機構(JAXA)オンライン会議) |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The 53rd Fluid Dynamics Conference / the 39th Aerospace Numerical Simulation Symposium (June 30 - July 2, 2021. The Japan Society for Aeronautical and Space Sciences : Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA), Online meeting) |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Compound helicopter based on a single main rotor has a fixed wing under the main rotor. It is known that in high advance ratio flight, aerodynamic interaction between the rotor and the wing mainly occurs under the advancing side of the main rotor. However, since the flow field around the rotor heavily depends on the flight speed, it is necessary to investigate the effect of the interaction in a wider speed range. A computational model of compound helicopter is constructed with a main rotor of UH-60A helicopter and a winged-body configuration where the fuselage is designed by JAXA and the wing form is rectangular. This paper investigates the influence on aerodynamic performance of the rotor/winged-body configuration due to change of advance ratio through numerical simulations. As a result, the total lift-drag ratio of the rotor and winged-body with aerodynamic interaction is reduced compared to that without aerodynamic interaction. At the same time, the lift share of the rotor with aerodynamic interaction increases compared to that without aerodynamic interaction. The amount of increase of the lift share by the rotor is almost constant for the advance ratios from 0.3 to 0.7. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA2130027007 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-21-008 |