Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2023-05-23 |
タイトル |
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タイトル |
ATRIUMエンジンを搭載した新観測ロケット用インテークの研究 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Study of an Air Inlet for New Sounding Rocket with ATRIUM Engine |
著者 |
松本, 和真
瀬田, 晴明
渡辺, 大貴
丸, 祐介
佐藤, 哲也
MATSUMOTO, Kazuma
SETA, Haruaki
WATANABE, Daiki
MARU, Yusuke
SATO, Tetsuya
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著者所属 |
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早稲田大学大学院 |
著者所属 |
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早稲田大学大学院 |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
著者所属 |
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早稲田大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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Waseda University |
著者所属(英) |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
著者所属(英) |
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en |
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Waseda University |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
出版者(英) |
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出版者 |
Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
書誌情報 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム: 講演集録
en : Proceedings of Space Transportation Symposium FY2022
発行日 2023-01
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム(2023年1月12日-13日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS)) , 相模原市, 神奈川県 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Space Transportation Symposium FY2022 (January 12-13, 2023. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
ISAS/JAXA has been conducting research and development of a reusable sounding rocket equipped with ATRIUM engine, which combines an air-turbo engine and a rocket engine. An air inlet for the vehicle is streamline-traced Busemann inlet. It has notched cowls, but one of them will be blocked by the vehicle surface. The wind tunnel experiment showed that blockage of the cowl notch caused a 2–4 % reduction in performance such as mass capture ratio (MCR) and total pressure recovery (TPR) of the inlet. In any case, the inlet was not in a perfect starting condition because a shock wave and boundary layer separation occurred near the entrance of it regardless of the amount of back pressure. The results of the CFD simulation conducted under the same condition as the wind tunnel experiment agreed well with the experimental results and validated them. |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
AM |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: SA6000184014 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
STCP-2022-014 |