Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2023-05-23 |
タイトル |
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タイトル |
超臨界状態における液体炭化水素燃料の熱分解反応モデル化とその検証 |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Liquid Hydrocarbon Fuel |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Thermal Cracking |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Fuel Heating Test |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Reaction Modeling |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Modeling and Validation on Thermal Cracking Reaction of a Liquid Hydrocarbon Fuel under Supercritical State |
著者 |
磯野, 達志
宮浦, 拓人
大門, 優
小野寺, 卓郎
富岡, 定毅
ISONO, Tatsushi
MIYAURA, Takuto
DAIMON, Yu
ONODERA, Takuo
TOMIOKA, Sadatake
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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東北大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Tohoku University |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
出版者(英) |
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出版者 |
Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
書誌情報 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム: 講演集録
en : Proceedings of Space Transportation Symposium FY2022
発行日 2023-01
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム(2023年1月12日-13日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS)) , 相模原市, 神奈川県 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Space Transportation Symposium FY2022 (January 12-13, 2023. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Space transportation with air-breathing engine like scramjet has a potential to drastically improve the specific impulse, compared with conventional rocket engine. Since this type of engine is exposed to severe thermal load under operation, the thermal protection is one of the biggest technical issues for practical application. We have proposed applying regenerative cooling to the engine system. In the present study, to establish the prediction method for endothermic performance of the liquid hydrocarbon fuel brought by thermal cracking, the thermal cracking reaction of the liquid hydrocarbon was numerically modeled and experimentally validated. We adopted the n-dodecane as the test fuel, which is the surrogate of the jet fuel Jet A-1 for academical use. The validation test had been conducted using our developed fuel heating test facility, to obtain the component ratio of the thermal cracking product. To reproduce the validation test result, the thermal cracking reaction of the n-dodecane was numerically modeled by modifying and integrating the existing models. Newly constructed model partially predicted the component ratio with sufficient accuracy, while did not reproduce some of the components. To specify the major error factor, the simulation was repeated while varying the reaction temperature. As a result, we found that the simulation should consider temperature and velocity distributions, for more improvement of the prediction accuracy. In other words, the present study demonstrated the necessity to expand the dimensionality of the simulation model from the present 0 to 2 or 3. |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
AM |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: SA6000184037 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
STCP-2022-037 |