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  1. シンポジウム・研究会
  2. 宇宙輸送シンポジウム
  3. 令和4年度
  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)

レーザにより燃焼制御を行う固体マイクロスラスタへのLiF添加推進剤の適用

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/49507
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/49507
0e3c9b42-0798-457a-a71e-7b083e97a21d
名前 / ファイル ライセンス アクション
SA6000184051.pdf SA6000184051.pdf (701.8 kB)
SA6000184051_award.pdf SA6000184051_award (295.4 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2023-05-23
タイトル
タイトル レーザにより燃焼制御を行う固体マイクロスラスタへのLiF添加推進剤の適用
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 手島, 瑞貴

× 手島, 瑞貴

ja 手島, 瑞貴

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各務, 聡

× 各務, 聡

ja 各務, 聡

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-

× -

en -

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KAKAMI, Akira

× KAKAMI, Akira

en KAKAMI, Akira

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著者所属
東京都立大学大学院システムデザイン研究科航空宇宙システム工学域
著者所属
東京都立大学大学院システムデザイン研究科航空宇宙システム工学域
著者所属(英)
en
Tokyo Metropolitan University
著者所属(英)
en
Tokyo Metropolitan University
出版者
出版者 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS)
出版者(英)
出版者 Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS)
書誌情報 令和4年度宇宙輸送シンポジウム: 講演集録
en : Proceedings of Space Transportation Symposium FY2022

発行日 2023-01
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 令和4年度宇宙輸送シンポジウム(2023年1月12日-13日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS)) , 相模原市, 神奈川県
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Space Transportation Symposium FY2022 (January 12-13, 2023. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This study evaluated the effect of adding lithium fluoride (LiF), a negative combustion catalyst, to a combustion-controllable 0.1N-class solid propellant microthruster using laser heating. In our previous study, the use of fuel-rich propellants allowed interruption and restart of combustion using a laser but decreased the theoretical specific impulse(Isp). Hence, we tried to apply lithium fluoride (LiF), a negative catalyst, to propellants for combustion with higher Isp to enable higher Isp and interrupt-restart capability. Thrust measurement showed that specific impulse efficiency and ignition delay were decreased and shortened as increasing LiF mixture ratio. The 1.0 wt% LiF propellant presented the highest success role of combustion control. Histories of burning surface temperature before ignition were measured to clarify the cause of lower performance. The burning surface temperature at equilibrium decreased with increasing LiF ratio and the temperature gradient also decreased.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 化学推進優秀学生賞
言語 ja
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: SA6000184051
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 STCP-2022-051
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Ver.1 2023-06-20 18:29:30.844318
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