Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2023-05-23 |
タイトル |
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タイトル |
大気吸い込み式電気推進: PPT, MPD・ホールスラスタの開発研究 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Research and Development of Air-Breathing Electric Propulsion: PPT, MPD and Hall Thrusters |
著者 |
九里, 孝行
木村, 友則
田原, 弘一
青柳, 潤一郎
池田, 知行
鷹尾, 良行
KURI, Takayuki
KIMURA, Tomonori
TAHARA, Hirokazu
AOYAGI, Jun-ichiro
IKEDA, Tomoyuki
TAKAO, Yoshiyuki
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著者所属 |
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大阪産業大学 |
著者所属 |
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大阪産業大学 |
著者所属 |
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大阪産業大学 |
著者所属 |
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山梨大学 |
著者所属 |
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東海大学 |
著者所属 |
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西日本工業大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Osaka Sangyo University |
著者所属(英) |
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en |
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Osaka Sangyo University |
著者所属(英) |
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en |
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Osaka Sangyo University |
著者所属(英) |
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en |
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Yamanashi University |
著者所属(英) |
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Tokai University |
著者所属(英) |
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en |
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Nishinippon Institute of Technology |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
出版者(英) |
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出版者 |
Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
書誌情報 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム: 講演集録
en : Proceedings of Space Transportation Symposium FY2022
発行日 2023-01
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム(2023年1月12日-13日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS)) , 相模原市, 神奈川県 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Space Transportation Symposium FY2022 (January 12-13, 2023. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Recently, there has been a growing interest in the use of satellites in very low Earth orbit (VLEO) at altitudes of 200 km or less. Satellites in VLEO has advantages in terms of resolution when observing the earth's surface, communication delay and power required for communication, and energy required for orbit insertion. However, in VLEO the effect of atmospheric drag is significant. In order to maintain flight of satellite in VLEO for a long period of time, deceleration must be prevented, and the use of air-breathing electric propulsion has been attracting attention. At Osaka Sangyo University (OSU), research and development of air-breathing-type electromagnetic-acceleration PPT, MPD thrusters, and Hall thrusters, which are considered as electric propulsion systems with sufficient atmospheric compensation due to their relatively high thrust and high specific impulse, are carried out. In this study, as a preliminary experiment for an air-breathing electric propulsion system, an operational test of an air-breathing-type electromagnetic-acceleration PPT was conducted. The air-breathing PPT was successfully operated with two gases of argon and air, and stable operation was confirmed for both gases. |
著者版フラグ |
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出版タイプ |
AM |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: SA6000184071 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
STEP-2022-019 |