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会議発表論文 / Conference Paper(1) |
| 公開日 |
2023-05-23 |
| タイトル |
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タイトル |
マイクロ波放電式イオンエンジンの経年劣化に関する実験的研究 |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
| その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Experimental Study on Aging Degradation of Microwave Discharge Ion Engine |
| 著者 |
魚住, 承吾
小磯, 拓哉
宮, 優海
月崎, 竜童
田畑, 邦佳
西山, 和孝
UOZUMI, Shogo
KOISO, Takuya
MIYA, Yukai
TSUKIZAKI, Ryudo
TABATA, Kuniyoshi
NISHIYAMA, Kazutaka
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| 著者所属 |
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東京大学大学院 |
| 著者所属 |
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東京大学大学院 |
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総合研究大学院大学(SOKENDAI) |
| 著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
| 著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
| 著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
| 著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
| 著者所属(英) |
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en |
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The University of Tokyo |
| 著者所属(英) |
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en |
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The Graduate University for Advanced Studies, SOKENDAI |
| 著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
| 著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
| 著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
| 出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
| 出版者(英) |
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出版者 |
Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
| 書誌情報 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム: 講演集録
en : Proceedings of Space Transportation Symposium FY2022
発行日 2023-01
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| 会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
令和4年度宇宙輸送シンポジウム(2023年1月12日-13日. 宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS)) , 相模原市, 神奈川県 |
| 会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Space Transportation Symposium FY2022 (January 12-13, 2023. Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(ISAS)), Sagamihara, Kanagawa Japan |
| 抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
The microwave discharge ion engine μ10 has been installed in Hayabusa and Hayabusa2, and its space operation has confirmed a performance degradation of about 16% (decrease in propellant utilization efficiency) after 9,000 hours, which cannot be reproduced in ground tests. Previous studies have attributed this degradation to grid-derived carbon adhering to and contaminating the engine interior. However, such degradation could not be reproduced in ground tests because of the equipment effect of reverse sputtering material on the vacuum vessel wall, which counteracts the performance degradation. Therefore, it is possible to simulate the contamination degradation observed in space operations by directly sputtering the accelerator grids, which are the easiest to sputter, with high-energy ions to promote carbon contamination. The objective is to apply this method to the thrust-enhanced μ10, which is scheduled to be installed in DESTINY+, the successor to Hayabusa2, to reproduce the degradation and to pursue a degradation control plan. The weight of attached carbon is used to estimate the contamination time in the actual machine for this method, but a large error exists there in previous studies. This paper reports on the current status of the simulated experiments, including methods to improve the accuracy of the carbon weight measurement. |
| 著者版フラグ |
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出版タイプ |
AM |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
| 資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: SA6000184089 |
| レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
STEP-2022-037 |