WEKO3
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DLCを用いたバックサイド・モデルのイン・フライト・シミュレーション
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
naltr01152.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | DLCを用いたバックサイド・モデルのイン・フライト・シミュレーション | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Backside operation; in-flight simulation; model-following; DLC device; Flight test | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | In-Flight Simulation of Backside Operating Models Using Direct Lift Controller | |||||
著者 |
塚野, 雄吉
× 塚野, 雄吉× 稲垣, 敏治× TSUKANO, Yukichi× INAGAKI, Toshiharu |
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著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所飛行実験部 | ||||||
著者所属 | ||||||
航空宇宙技術研究所飛行実験部 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Flight Research Division, National Aerospace Laboratory(NAL) | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Flight Research Division, National Aerospace Laboratory(NAL) | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory(NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所報告 en : Technical Report of National Aerospace Laboratory TR-1152 巻 1152, p. 16, 発行日 1992-04 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | イン・フライト・シミュレーションにおけるDLCの効果について報告する。まず速度-抵抗曲線のバックサイド領域で飛行するモデル航空機をフロントサイドで飛行する母機,すなわちイン・フライト・シミュレータを用いて模擬しようとするときDLCが不可欠の制御入力であることを解析的に明らかにした。この結果を実証するために可変安定応答実験機(VSRA)によって,バックサイド・モデル及びフロントサイド・モデルのそれぞれに対してDLC有り,無しのシステムの相違を比較・検討した。飛行試験の結果,バックサイド・モデルのシミュレーションにはDLCが必須の制御入力であるのに対し,フロントサイド・モデルに対してDLCを使わなくともモデルフォロ誤差は実用上許容できる程度に小さいことが確認できた。さらにバックサイド・モデルに対するVSRAの有効性を評価する一例として上空における模擬進入実験を行った。それらの結果を報告する。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Effectiveness of a direct lift controller(DLC)for in-flight simulation is discussed. A DLC device has been shown to be indispensable for in-flight simulation of backside operating models, hance quick-moving flaps were installed on the variable stability and response airplane(VSRA) of the National Aerospace Laboratory of Japan. After tailoring feedback/feed-forword gains, a model-following system was constructed to simulate backside-operating mother aircraft. Flight verification test results are included and indicate that a DLC is helpful but not required for simulating frontside-operating models, whereas it is mandatory to obtain acceptable model following erreors necessary to simulate backside-operating models. Flight test results for a simulated landing approach in the backside region are also presented. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0389-4010 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: NALTR1152000 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL TR-1152 |