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省エネルギー型はく離制御
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
nalsp0043024.pdf (330.2 kB)
|
|
Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 省エネルギー型はく離制御 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 境界層遷移 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 数値シミュレーション | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | はく離抑制 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 動的失速制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 省エネルギー制御 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 壁面噴流 | |||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | はく離 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ピッチング・アップ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アクティブ制御技術 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 最適制御 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | boundary layer transition | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | numerical simulation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | separation suppression | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | dynamic stall control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | energy saving control | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | wall jet | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | separation | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | pitching up | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | active control technology | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | optimum control | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
その他のタイトル(英) | ||||||
その他のタイトル | Energy-saving control of separation | |||||
著者 |
望月, 修
× 望月, 修× Mochizuki, Osamu |
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著者所属 | ||||||
北海道大学 大学院 | ||||||
著者所属(英) | ||||||
en | ||||||
Hokkaido University Graduate School | ||||||
出版者 | ||||||
出版者 | 航空宇宙技術研究所 | |||||
出版者(英) | ||||||
出版者 | National Aerospace Laboratory (NAL) | |||||
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料 en : Special Publicationa of National Aerospace Laboratory 巻 43, p. 81-82, 発行日 1999-11 |
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 航空宇宙技術研究所 7-9 Oct. 1998 (23th). 24-26 Mar. 1999 (24th) 東京 日本 | |||||
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | National Aerospace Laboratory 7-9 Oct. 1998 (23th). 24-26 Mar. 1999 (24th) Tokyo Japan | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | はく離を抑制する全エネルギーを減らすために、動的失速制御を開始する適切なタイミングを研究した。予めはく離がいつ起こるか分かっているということで、ピッチング・アップ運動する翼の動的な失速を調べた。仰角を一定の角速度で0度から30度まで増加した。制御の開始時刻から制御をかけないときにはく離が生じる時刻までの間隔を制御のタイミングと定義した。翼の前縁近くの細いスリットから一定速度で吹き出す壁面噴流をはく離抑制に用いた。噴出のタイミングと噴出速度の種々の組み合わせを試して、失速を抑制するのに必要な最小のエネルギーを見出した。本実験の範囲内において、最適の組み合わせが存在することが分かった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The appropriate timing to start controlling a dynamic stall was studied to find a way to reduce the total amount of energy to suppress separation. The dynamic stall of an airfoil in pitching-up motion was adopted because the time when separation occurs can be determined beforehand. The angle of attack was increased from 0 to 30 deg at a constant angular velocity. The timing of control was defined as the interval from the start of control to the onset of separation without control. A wall jet ejected from a thin slit near the leading edge at a constant velocity was used to suppress the separation. Many combinations of timing of the ejection and velocity of the jet were tested to determine the optimum amount of energy required to suppress the stall. It was found that, within the limits of the experimental conditions, there exists an optimum combination. | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0289-260X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10097345 | |||||
資料番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料番号: AA0001960024 | |||||
レポート番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | レポート番号: NAL SP-43 |