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  1. コンテンツタイプ
  2. 学術雑誌論文 (Journal Article)

Rule derivation for arrival aircraft sequencing

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/22484
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/22484
6bc3ae54-ec28-4a82-bee3-fb9a1c1c4200
名前 / ファイル ライセンス アクション
PA1420034.pdf PA1420034.pdf (1.8 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル Rule derivation for arrival aircraft sequencing
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Aircraft sequencing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Optimization
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sequencing rules
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Terminal area
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 アンドレエバ森, アドリアナ・フリストバ

× アンドレエバ森, アドリアナ・フリストバ

アンドレエバ森, アドリアナ・フリストバ

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鈴木, 真二

× 鈴木, 真二

鈴木, 真二

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伊藤, 恵理

× 伊藤, 恵理

伊藤, 恵理

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Andreeva-Mori, Adriana

× Andreeva-Mori, Adriana

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Suzuki, Shinji

× Suzuki, Shinji

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Itoh, Eri

× Itoh, Eri

en Itoh, Eri

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著者所属
東京大学
著者所属
東京大学
著者所属
電子航法研究所(ENRI)
著者所属(英)
en
The University of Tokyo
著者所属(英)
en
The University of Tokyo
著者所属(英)
en
Electronic Navigation Research Institute (ENRI)
出版者(英)
出版者 Elsevier
書誌情報 en : Aerospace Science and Technology

巻 30, 号 1, p. 200-209, 発行日 2013-10
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 At present, the conventional way to sequence aircraft in the terminal area is to follow the first-come, first-served rule. Even though such sequencing is considered fair to all airlines and is associated with no increase in the workload of air traffic controllers, it is not always the optimal solution in terms of fuel burn and runway capacity. In this research we consider a substitute to the first-come, first-served rule leading to a more optimal sequencing which would reduce the total fuel burn when aggregated by all airplanes approaching a destination airport. The approach taken is to provide air traffic controllers with a simple guideline which can help them determine the sequence without increasing their workload too much and whenever possible add up to runway capacity. Sequencing is based on fuel burn simulations of single aircraft entering the terminal area of a sample airport. First, optimal aircraft sequences and their associated flight times under high-density operations are determined by Sequential Quadratic Programming. Next, the results are analyzed considering several attributes and three sequencing rules are proposed. Their effect is verified through Monte-Carlo simulations and it is concluded that through two simple swaps significant fuel savings of up to 17% of the extra fuel needed to make adjustments to the flight profile because of congestions can be achieved.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1270-9638
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11136713
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 http://dx.doi.org/10.1016/j.ast.2013.08.004
関連名称 info:doi/10.1016/j.ast.2013.08.004
権利
権利情報 (C) 2013 Elsevier Masson SAS.
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: PA1420034000
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Ver.1 2023-06-21 03:20:22.816571
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