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  1. コンテンツタイプ
  2. 学術雑誌論文 (Journal Article)

Numerical study of the effect of obstacles on the spontaneous ignition of high-pressure hydrogen

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/22560
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/22560
bf7c8859-2c34-48c1-8a26-24aeef4be995
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-08-12
タイトル
タイトル Numerical study of the effect of obstacles on the spontaneous ignition of high-pressure hydrogen
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Spontaneous ignition
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Hydrogen safety
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Detailed chemical kinetic model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Computational fluid dynamics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 Morii, Youhi

× Morii, Youhi

en Morii, Youhi

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Terashima, Hiroshi

× Terashima, Hiroshi

en Terashima, Hiroshi

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Koshi, Mitsuo

× Koshi, Mitsuo

en Koshi, Mitsuo

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Shimizu, Taro

× Shimizu, Taro

en Shimizu, Taro

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著者所属(英)
en
Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)
著者所属(英)
en
University of Tokyo
著者所属(英)
en
Yokohama National University
著者所属(英)
en
Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)
出版者(英)
出版者 Elsevier
書誌情報 en : Journal of Loss Prevention in the Process Industries

巻 34, p. 92-99, 発行日 2015-03
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A numerical simulation of the spontaneous ignition of high-pressure hydrogen in a duct with two obstacles on the walls is conducted to explore the spontaneous ignition mechanisms. Two-dimensional rectangular ducts are adopted, and the Navier–Stokes equations with a detailed chemical kinetic mechanism are solved by using direct numerical simulations. In this study, we focus on the effects of the initial pressure of hydrogen and the position of the obstacles on the ignition mechanisms. Our results demonstrate that the presence of obstacles significantly changes the spontaneous ignition mechanisms producing three distinct ignition mechanisms. In addition, the position of the obstacles drastically changes the interaction of shock waves with the contact surface, and spontaneous ignition may take place at a relatively low pressure in some obstacle positions, which is attributed to the propagation direction and interaction timing of two reflected shock waves.
内容記述(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Accepted: 2015-01-17
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0950-4230
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA10860951
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 http://dx.doi.org/10.1016/j.jlp.2015.01.020
関連名称 info:doi/10.1016/j.jlp.2015.01.020
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: PA1510061000
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Ver.1 2023-06-21 03:19:05.541046
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