Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2019-02-28 |
タイトル |
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タイトル |
回転デトネーションロケットエンジンの内筒が推力性能に与える影響に対する実験的検討 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
An Experimental Investigation of the Effect of Inner Cylinder on the Performance of a Rotating Detonation Rocket Engine |
著者 |
川﨑, 央
笠原, 次郎
稲川, 智也
松岡, 健
川島, 秀人
松尾, 亜紀子
船木, 一幸
Kawasaki, Akira
Kasahara, Jiro
Inakawa, Tomoya
Matsuoka, Ken
Kawashima, Hideto
Matsuo, Akiko
Funaki, Ikko
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著者所属 |
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名古屋大学 |
著者所属 |
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名古屋大学 |
著者所属 |
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名古屋大学 |
著者所属 |
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名古屋大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構研究開発部門(JAXA) |
著者所属 |
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慶應義塾大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構宇宙科学研究所(JAXA)(ISAS) |
著者所属(英) |
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en |
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Nagoya University |
著者所属(英) |
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Nagoya University |
著者所属(英) |
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Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Research and Development Directorate, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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en |
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Keio University |
著者所属(英) |
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en |
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Institute of Space and Astronautical Science, Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)(ISAS) |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第50回流体力学講演会/第36回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 50th Fluid Dynamics Conference / the 36th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-18-005,
p. 91-95,
発行日 2019-02-25
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第50回流体力学講演会/第36回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2018年7月4日-6日. 宮崎市民プラザ), 宮崎市, 宮崎 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
50th Fluid Dynamics Conference /the 36th Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 4-6, 2018. Miyazaki Citizen's Plaza), Miyazaki, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this study, an inner-cylinder-replaceable rotating detonation rocket engine is tested in a vacuum environment for various inner-cylinder radii r(sub i) ranging from 31 mm (typical lab scale) to 0 mm (no inner cylinder). As a result, it was clarified that there exists a critical inner-cylinder radius to sustain adequate thrust performance in the engine. Detonation waves attached to the inner-cylinder wall for r(sub i) = 23 and 31 mm (supercritical cases), whereas detachment of detonation waves from the inner-cylinder wall was observed for r(sub i) = 0 and 9 mm (subcritical cases), and 15 mm (critical case). In the cases of r(sub i) = 0, 9 mm (subcritical), and 15 mm (critical), strong chemical luminescence was observed significantly in the exhaust plume. For r(sub i) = 15 mm (critical cases), and 23 and 31 mm (supercritical cases), the measured specific impulses were greater than 80% of theoretical values. However, for r(sub i) = 0 and 9 mm (subcritical cases), the measured specific impulses were below 80% of the theoretical values. This is to be attributed to the imperfect detonation combustion observed significantly in the subcritical cases. From these results, we have concluded that the inner-cylinder radius is, at 15 mm, close to the critical condition to keep rotating detonation waves in a favorable state in the combustor. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1830029005 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-18-005 |