Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2017-12-28 |
タイトル |
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タイトル |
スクラムジェットエンジン性能向上に関する試み: 燃焼状態再現手法の検討 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
A Trial for Scramjet Engine Performance Improvement: Preparing for Combustion Simulations |
著者 |
佐藤, 茂
福井, 正明
宗像, 利彦
渡邉, 孝宏
髙橋, 正晴
Sato, Shigeru
Fukui, Masaaki
Munakata, Toshihiko
Watanabe, Takahiro
Takahashi, Masaharu
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著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構角田宇宙センター(JAXA)(KSPC) |
著者所属 |
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株式会社スペースサービス |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属 |
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株式会社日立ソリューションズ東日本 |
著者所属(英) |
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en |
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Kakuda Space Center, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)(KSPC) |
著者所属(英) |
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en |
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Space Service Co.,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan,Ltd. |
著者所属(英) |
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en |
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Hitachi Solutions East Japan,Ltd. |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第49回流体力学講演会/第35回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 49th Fluid Dynamics Conference / the 35th Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-17-004,
p. 105-110,
発行日 2017-12-27
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第49回流体力学講演会/第35回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2017年6月28日-30日. 国立オリンピック記念青少年総合センター), 渋谷区, 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
49th Fluid Dynamics Conference /the 35th Aerospace Numerical Simulation Symposium (June 28-30, 2017. National Olympics Memorial Youth Center), Shibuya-ku, Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Japan Aerospace Exploration Agency has been investigating scramjet engines in Kakuda Space Center using RamJet Engine Test Facility (RJTF) et al. The engine tested at the flight condition of Mach 6 showed very steep fuel distribution. The fuel injected from the vertical injector on the side wall stays near the side wall and the tap wall along the engine. The steep fuel distribution is an obstacle for the engine performance completion. In order to solve the problem, the authors are focusing the influence of cowl shock wave on the fuel distribution and aerodynamic effects of strut. In this paper the authors describe results of trial combustion CFD in two engine configurations including the improved one. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSNONLINE |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2433-2232 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1730011015 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-17-004 |