Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2016-04-21 |
タイトル |
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タイトル |
超音速翼における空力性能の翼平面形依存性に関する検証 |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル(英) |
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その他のタイトル |
Investigation of Planform Dependency on Aerodynamic Performance for Supersonic Wing |
著者 |
岸, 祐希
松島, 紀佐
牧野, 好和
楠瀬, 一洋
金崎, 雅博
Kishi, Yuki
Matsushima, Kisa
Makino, Yoshikazu
Kusunose, Kazuhiro
Kanazaki, Masahiro
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著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属 |
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富山大学 |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
著者所属 |
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首都大学東京 |
著者所属(英) |
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en |
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Tokyo Metropolitan University |
著者所属(英) |
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en |
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University of Toyama |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
著者所属(英) |
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Tokyo Metropolitan University |
出版者 |
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出版者 |
宇宙航空研究開発機構(JAXA) |
出版者(英) |
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出版者 |
Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) |
書誌情報 |
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第47回流体力学講演会/第33回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム論文集
en : JAXA Special Publication: Proceedings of the 47th Fluid Dynamics Conference / the 33rd Aerospace Numerical Simulation Symposium
巻 JAXA-SP-15-013,
p. 139-144,
発行日 2016-03-08
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
第47回流体力学講演会/第33回航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム (2015年7月2日-3日. 東京大学生産技術研究所), 目黒区, 東京 |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
47th Fluid Dynamics Conference /the 33rd Aerospace Numerical Simulation Symposium (July 2-3, 2015. Institute of Industrial Science , the University of Tokyo), Meguro-ku, Tokyo, Japan |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In wing design, as wing planforms strongly depend on the sectional airfoil design, it is obvious that optimum airfoil will be different if multipoint aerodynamic performance of wing planform differs. Thus, this paper consists of two parts. In the first part, to obtain quantitative knowledge of multi-point supersonic aerodynamic performance of various wing planforms, the liner theory is investigated using the computational fluid dynamics (CFD). For a given supersonic cruise speed, when the leading edge of the wing becomes the subsonic edge, our theoretical study says the higher swept-back wing has the lower zero-lift drag. On the other hand, when the leading edge of the wing becomes supersonic edge, the lower swept-back wing has the lower zero-lift drag. This result suggests the having a lower swept-back wing will be a reasonable choice for the aircraft which flies at a certain supersonic speed. Secondly, multi-point designs of the supersonic wing using efficient global optimization (EGO) were considered for two kinds of planform; one is cranked arrow wing which has high sweep-back leading edge, another is taper wing which has sweep-back leading edge. According to the analysis of design results, different optimum airfoil geometries are obtained between each planform and it is also shown that the shape of the camber line of airfoil plays an important role for both the planforms in order to reduce wave drag in supersonic cruise. |
内容記述 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
形態: カラー図版あり |
内容記述(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Physical characteristics: Original contains color illustrations |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1349-113X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11984031 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA1630005021 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: JAXA-SP-15-013 |