ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. コンテンツタイプ
  2. 会議発表論文/会議発表用資料 (Conference Paper/Presentation)
  1. 機関資料(JAXA, former ISAS, NAL, NASDA)
  2. 旧機関資料 (JAXA, former-ISAS, NAL, NASDA)
  3. 航空宇宙技術研究所(National Aeronautical Laboratory: NAL)
  4. NAL-SP

ヘリコプタの高速衝撃騒音を低減するブレード形状の設計に関する考察

https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/36775
https://jaxa.repo.nii.ac.jp/records/36775
bbbf3578-4c97-4df9-a45e-62f220c40c6a
名前 / ファイル ライセンス アクション
nalsp0030007.pdf nalsp0030007.pdf (674.6 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2015-03-26
タイトル
タイトル ヘリコプタの高速衝撃騒音を低減するブレード形状の設計に関する考察
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ヘリコプタブレード
キーワード
主題Scheme Other
主題 回転翼
キーワード
主題Scheme Other
主題 高速衝撃騒音
キーワード
主題Scheme Other
主題 騒音抑制
キーワード
主題Scheme Other
主題 数値解法
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kirchhoff方程式
キーワード
主題Scheme Other
主題 Euler方程式
キーワード
主題Scheme Other
主題 音圧レベル
キーワード
主題Scheme Other
主題 翼端
キーワード
主題Scheme Other
主題 テーパ構造
キーワード
主題Scheme Other
主題 ホバリング
キーワード
主題Scheme Other
主題 最適設計
キーワード
主題Scheme Other
主題 翼形
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 helicopter
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 rotor blade
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 high speed impulsive noise
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 noise control
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 numerical solution
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kirchhoff equation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Euler equation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 sound pressure level
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 blade tip
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 taper structure
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 hovering
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 optimum design
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 blade profile
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
その他のタイトル(英)
その他のタイトル Study on design of helicopter blade for reduction of high-speed impulsive noise
著者 青木, 誠

× 青木, 誠

青木, 誠

Search repository
近藤, 夏樹

× 近藤, 夏樹

近藤, 夏樹

Search repository
齊藤, 茂

× 齊藤, 茂

齊藤, 茂

Search repository
青山, 剛史

× 青山, 剛史

青山, 剛史

Search repository
Aoki, Makoto

× Aoki, Makoto

en Aoki, Makoto

Search repository
Kondo, Natsuki

× Kondo, Natsuki

en Kondo, Natsuki

Search repository
Saito, Shigeru

× Saito, Shigeru

en Saito, Shigeru

Search repository
Aoyama, Takashi

× Aoyama, Takashi

en Aoyama, Takashi

Search repository
著者所属
コミュータヘリコプタ先進技術研究所
著者所属
コミュータヘリコプタ先進技術研究所
著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属
航空宇宙技術研究所
著者所属(英)
en
Advanced Technology Institute of Commuter-Helicopter Co, Ltd
著者所属(英)
en
Advanced Technology Institute of Commuter-Helicopter Co, Ltd
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
著者所属(英)
en
National Aerospace Laboratory
出版者
出版者 航空宇宙技術研究所
出版者(英)
出版者 National Aerospace Laboratory (NAL)
書誌情報 航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory

巻 30, p. 35-40, 発行日 1996-01
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)
内容記述タイプ Other
内容記述 航空宇宙技術研究所 7-9 Jun. 1995 東京 日本
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 National Aerospace Laboratory 7-9 Jun. 1995 Tokyo Japan
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 ヘリコプタロータの高速衝撃騒音への翼端平面、翼形、2面および単面の影響を調べた。拡張Kirchhoff方程式組込みCFD手法を用いてロータの騒音圧を推定した。本手法ではEuler方程式を解いてロータ翼周りの流れ場を求める。移動面への適用拡張Kirchhoff方程式を用いて、全音源を包含するKirchhoff表面上でEuler方程式を解くことにより、1観測点での騒音圧を推定する。第1段階での計算は定高度ホバリングの飛行条件で実行した。計算の結果、翼端平面の修正はロータ騒音のピーク音圧レベルを顕著に引き下げること、それは40度の後退角、ロータ半径90%でのテーパ比が0.333のロータ翼でピーク値の70%カットを示した。また、翼端厚みの修正もピーク音圧レベルを引き下げること、それはロータ外径10%での厚みを12%から6%へ直線方向に変えることで、45%のピーク値カットを示した。結論として、ロータ翼端の平面形状と厚みの最適な組合せは低騒音ロータの設計を可能にすることを示唆した。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The effect of blade tip platform, airfoil, dihedral and anhedral on High-Speed Impulsive (HSI) noise of a helicopter rotor are investigated. A combined method of CFD (Computational Fluid Dynamics) with an extended Kirchhoff's equation is used to estimate the acoustic pressure of the rotor noise. The method solves Euler equations to obtain the flow field around a rotor blade. The Kirchhoff's equation extended to a moving surface is then used to estimate the acoustic pressure at an observer position by using the Euler solutions on the Kirchhoff surface in which all the acoustic sources are enclosed. Calculations are performed under the condition of non-lifting hover as the first stage of the study. The calculated results show that the modification of blade tip platform remarkably reduces the absolute value of the negative peak pressure of the rotor noise. It is indicated that the blade with the sweepback angle of 40 degree and the taper ratio of 0.333 from 90 percent rotor radius leads to the reduction of the peak pressure by about 70 percent. The calculated results also show that the modification of blade tip thickness reduces the absolute value of the negative peak pressure of the rotor noise. It is indicated that the blade with the thickness varying linearly from 12 percent to 6 percent in the outer 10 percent radial region leads to the reduction of the peak pressure by about 45 percent. As a result, it is suggested that the optimal combination of platform and thickness makes it possible to design a quiet rotor.
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0289-260X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10097345
資料番号
内容記述タイプ Other
内容記述 資料番号: AA0000294007
レポート番号
内容記述タイプ Other
内容記述 レポート番号: NAL SP-30
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 21:31:52.541510
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3