Item type |
会議発表論文 / Conference Paper(1) |
公開日 |
2015-03-26 |
タイトル |
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タイトル |
Evaluation of the pseudolite DGPS system for ALFLEX |
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言語 |
en |
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eng |
キーワード |
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主題Scheme |
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主題 |
ALFLEX |
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主題 |
小型自動着陸飛行実験 |
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主題 |
DGPS |
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主題 |
差分GPS |
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主題 |
位置誤差 |
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主題 |
航行差 |
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主題 |
IMU |
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主題 |
慣性計測装置 |
キーワード |
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主題 |
GDOP |
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主題 |
幾何学的精度低下率 |
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主題 |
統合航法 |
キーワード |
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主題 |
多重経路効果 |
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主題 |
ALFLEX |
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主題 |
Automatic Landing Flight Experiment |
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主題 |
DGPS |
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主題 |
differential Global Positioning System |
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主題 |
position error |
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主題 |
navigation error |
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Other |
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主題 |
IMU |
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Other |
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主題 |
inertial measurement unit |
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Other |
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主題 |
GDOP |
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Other |
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主題 |
geometrical dilution of precision |
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主題 |
integrated navigation |
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Other |
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主題 |
multipath effect |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
その他のタイトル |
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その他のタイトル |
ALFLEXのためのシュードライトDGPSシステムの評価 |
著者 |
松本, 秀一
鈴木, 秀人
泉, 達司
宮沢, 与和
五日市, 敦
前田, 裕昭
冨田, 博史
宮野, 智行
内田, 千秋
増田, 康博
Matsumoto, Shuichi
Suzuki, Hideto
Izumi, Tatsushi
Miyazawa, Yoshikazu
Itsukaichi, Atsushi
Maeda, Hiroaki
Tomita, Hiroshi
Miyano, Tomoyuki
Uchida, Chiaki
Masuda, Yasuhiro
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著者所属 |
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宇宙開発事業団 |
著者所属 |
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宇宙開発事業団 |
著者所属 |
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宇宙開発事業団 |
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航空宇宙技術研究所 |
著者所属 |
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東芝 |
著者所属 |
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東芝 |
著者所属 |
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東芝 |
著者所属 |
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東芝 |
著者所属 |
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東芝 |
著者所属 |
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東芝 |
著者所属(英) |
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en |
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National Space Development Agency of Japan |
著者所属(英) |
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National Space Development Agency of Japan |
著者所属(英) |
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National Space Development Agency of Japan |
著者所属(英) |
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National Aerospace Laboratory |
著者所属(英) |
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Toshiba Corporation |
著者所属(英) |
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Toshiba Corporation |
著者所属(英) |
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Toshiba Corporation |
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Toshiba Corporation |
著者所属(英) |
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Toshiba Corporation |
著者所属(英) |
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Toshiba Corporation |
出版者 |
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出版者 |
航空宇宙技術研究所 |
出版者(英) |
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出版者 |
National Aerospace Laboratory (NAL) |
書誌情報 |
航空宇宙技術研究所特別資料
en : Special Publication of National Aerospace Laboratory
巻 39T,
p. 113-122,
発行日 1998-08
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会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
航空宇宙技術研究所 宇宙開発事業団 28 Feb. 1997 Sydney |
会議概要(会議名, 開催地, 会期, 主催者等)(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
National Aerospace Laboratory. National Space Development Agency of Japan 28 Feb. 1997 Sydney Australia |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
再使用可能な宇宙船において、GPS航法は高精度の搭載航法として重要である。さらに、もし差分GPS(DGPS)方式を用いるGPS航法が、高い航行精度を示しかつ着陸時に適用できるならば、宇宙船の搭載GN&C(誘導・航行制御)システムは簡略化され、その重量を減少することができる。航空宇宙技術研究所(NAL)と宇宙開発事業団(NASDA)は、自動着陸のためのGPS航法の研究を続けてきた。小型自動着陸飛行実験(ALFLEX)の研究項目の1つとして、ALFLEXのためのシュードライトDGPSシステムを設計し製作した。そして、その機能と性能を実際の飛行データを用いて評価した。この報文は、ALFLEXのためのシュードライトDGPSシステムの概要を述べ、DGPS航法、搬送波平滑化DGPS航法、およびIMU(慣性計測装置)-DGPS複合航法の性能、さらにシュードライト信号に対する多重経路効果などの成果を評価している。 |
抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
For a reusable space plane, GPS navigation is essential for accurate onboard navigation. Moreover, if GPS navigation with Differential GPS (DGPS) technique performs high navigation accuracy and can be applied to the landing phase, the onboard GN & C (Guidance Navigation and Control) system of the space plane is simplified and its weight is reduced. NAL and NASDA have been studying the GPS navigation for an automatic landing. As one of the research items of the Automatic Landing Flight Experiment (ALFLEX), the pseudolite DGPS system for ALFLEX was designed and manufactured, and its function and performance were evaluated by using real flight data. This paper outlines the pseudolite DGPS system for ALFLEX and evaluates the results of the performance of the DGPS navigation, the carrier smoothing DGPS navigation, the IMU (Inertial Measurement Unit)-DGPS integrated navigation, and the multipath effect on the pseudolite signal. |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
0289-260X |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10097345 |
資料番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
資料番号: AA0001565011 |
レポート番号 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
レポート番号: NAL SP-39T |